• دوشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-01106

بهمني خبر داد: طرح وام خريد مسکن خبرنگاران در شوراي پول و اعتبار جذب سپرده بانكي مطابق انتظار نبوده است

بهمني خبر داد:
طرح وام خريد مسکن خبرنگاران در شوراي پول و اعتبار
جذب سپرده بانكي مطابق انتظار نبوده است

رييس‌کل بانک مرکزي از مطرح شدن طرح پرداخت وام خريد مسکن به خبرنگاران در شوراي پول و اعتبار خبر داد. وي همچنين بررسي افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي در سال جاري را دستور کار جلسات آتي شوراي پول و اعتبار عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود بهمني در حاشيه جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن تا سقف40 تا 45 ميليون تومان به خبرنگاران پرداخت مي‌شود و در اين مورد مشکلي وجود ندارد.

 طرح وام خريد در جلسه آتي شوراي پول و اعتبار

به گفته وي موضوع اصلي پرداخت وام خريد مسکن است که هم‌اکنون در مرحله ارائه به شوراي پول و اعتبار است. اين موضوع قطعا در جلسات بعدي شورا بررسي خواهد شد و در صورت تصويب همه بانک‌هاي کشور به عنوان بانک عامل آن را اجرايي خواهند كرد.

 رشد جذب سپرده مطابق انتظار نبود

وي مجددا از ارائه درخواست افزايش نرخ سود سپرده‌ها خبر داد و گفت: بانک مرکزي تقاضاي افزايش نرخ سود سپرده‌ها متناسب با تورم را دارد و اميدواريم که شوراي پول و اعتبار با اين درخواست موافقت كند.

وي با اشاره به رشد اندك جذب سپرده‌ها از سوي سيستم بانکي از ابتداي امسال گفت: انتظارات ما با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌ها، عملياتي نشد.

 اعلام تورم مهرماه تا 10 روز ديگر

بهمني تورم شهريور ماه را 17.3 درصد عنوان كرد و گفت: تورم مهرماه تا 10 روز آينده اعلام خواهد شد.

وي درباره موافقت مجلس با اعلام آمار تورم از سوي بانک مرکزي گفت: اين موضوع هنوز به ما اعلام نشده است. با اين حال طبق روال نرخ تورم را همچنان اعلام خواهيم كرد.

 نرخ ارز

وي درباره قيمت بهينه ارز گفت: حتما قيمت ارز را متعادل خواهيم کرد چون نرخ ارز متناسب با شرايط عرضه و تقاضا است و بانک مرکزي عرضه را افزايش خواهد داد.

 تحريم بانك مركزي

رييس‌کل بانک مرکزي به مطرح شدن موضوع تحريم بانك مركزي اشاره كرد و گفت: به نظر نمي‌رسد سازمان ملل و نهادهاي رسمي موافق تحريم بانک مرکزي ايران باشند. بانک مرکزي يک نهاد مستقل است و تحريم آن اقدامي غيرقانوني است. ادعاي تحريم بانك مركزي يک دروغ ساختگي است و سازمان ملل اقدام به تحريم بانک مرکزي نخواهد کرد.

 وصول بدهي نفتي هند به روپيه

بهمني درباره وصول درآمد نفتي ايران از هند در قالب ارز روپيه گفت: درآمد نفت به هر طريقي که خود بخواهيم وصول مي‌شود كه روپيه هم يك نوع از آن است اما در كل درآمد نفت ايران با دلار و يورو و ساير ارزهاي رايج وصول مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha