• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-18095

/توديع و معارفه رييس‌كل بيمه مركزي/ نگراني حسيني از وقوع اتفاق مشابه بانكي در بيمه

/توديع و معارفه رييس‌كل بيمه مركزي/
نگراني حسيني از وقوع اتفاق مشابه بانكي در بيمه

وزير اقتصاد گفت: اتفاق اخير در سيستم بانكي حكايت از آن دارد كه سازو‌كارهاي نظارتي در بخش پولي كفايت كامل را ندارد و من اين دغدغه را درباره‌ صنعت بيمه دارم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شمس‌الدين حسيني امروز در مراسم توديع و معارفه رييس كل بيمه مركزي با بيان اين‌كه مقررات حوزه‌ بانكي هم‌اكنون شفاف‌تر است، گفت: در عين حال بيمه نيازمند مراقبت و حمايت است و نظارت‌هاي زيادي نيز بايد در اين حوزه شكل بگيرد.

حسيني با تاكيد بر اين‌كه مهم‌ترين وظيفه‌ بيمه مركزي نظارت است، ادامه داد: البته صنعت بيمه به حمايت هم نياز دارد، ولي حمايت آن از جنس حمايت از صنعت نيست.

وي با تاكيد بر اين‌كه در حوزه‌ بيمه نگاه‌ها نبايد تحت تاثير كمبود منابع مالي در ساير بخش‌ها باشد، گفت: در موضوع ديه آقاي فرشباف بسيار مدبرانه و دلسوزانه و شجاعانه رفتار كرد.

وي افزود: هم‌اكنون در نظام بانكي سيستم جامع مشتريان راه‌اندازي شده و اطلاعات تسهيلات در آن وجود دارد، ولي متاسفانه ال.سي رصد نمي‌شود، اگرچه ال‌.سي‌هاي ارزي هم‌اكنون در حال ورود اطلاعات است، ولي ال‌.سي‌ ريالي وارد بانك اطلاعاتي نمي‌شود.

وزير اقتصاد با تاكيد بر اين‌كه بايد گردش اطلاعات در حوزه صنعت بيمه جدي گرفته شود، افزود: اگر مي‌خواهيم پول‌شويي در بيمه رخ ندهد، بايد به اين موضوع به صورت جدي نگاه شود.

حسيني با تاكيد بر اين‌كه در حوزه‌ صنعت بيمه بايد از انتصاب افراد غيرمتخصص جلوگيري شود، بر لزوم تعامل بيشتر صنعت بيمه با رسانه‌ها تاكيد و خاطر نشان كرد: من معتقدم اسناد بالا‌دستي به اندازه‌ كافي در حوزه‌ بيمه وجود دارد و فقط بايد اين اسناد به پروژه‌هاي عملياتي تبديل و اجرايي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha