• شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9005-05314

مدير طرح ميزان تشريح كرد: آخرين وضعيت واگذاري كارت‌هاي اعتباري به كارمندان و كارگران

مدير طرح خريد اعتباري كارمندان و كارگران (طرح ميزان) آخرين وضعيت اجراي اين طرح را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا قلي‌زاده كه در نشست خبري سخن مي‌گفت در مورد طرح ميزان عنوان كرد: اصل اين طرح براي ايجاد رونق اقتصادي و افزايش توان خريد مردم و حمايت از كار و توليد داخلي بوده است كه داراي چهار ركن بانك‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي، توليد‌كنندگان و توزيع‌كنندگان است.

وي ادامه داد: در اين طرح ابتدا دستگاه‌هاي مختلف را به همراه بانك‌هاي عامل مشخص كرديم و حتما بايد بين اين بانك‌ها و مديران طرح موافقت‌نامه‌هاي منعقد شود كه در حال حاضر از 15 بانك حاضر در اين طرح 9 بانك موافقت‌نامه‌هاي خود را امضاء كردند و بقيه در مرحله‌ توافق نهايي هستند.

قلي‌زاده اضافه كرد: در مرحله‌ بعدي دستگاه‌ها بايد پرسنل خود را به ما معرفي كنند تا ليست آنها تهيه شود و به تدريج كارت‌هاي اعتباري از طريق دستگاه‌ها به كاركنان مدنظر واگذار شود.

به گفته‌ اين مقام بازرگاني تاكنون 1.5 ميليون كارمند دولت براي دريافت كارت اعتباري معرفي شده‌اند كه از اين تعداد براي 850 هزار نفر كارت اعتباري در حال توليد‌شدن است و تاكنون 650 هزار نفر كارت‌هاي خود را دريافت كرده‌اند.

وي يادآور شد: هم‌چنين تاكنون 606 توليد‌كننده براي حضور دراين طرح ثبت‌نام كرده‌اند و هشت هزار و 800 فروشگاه در حال ورود به طرح هستند كه از اين تعداد هزار و 460 فروشگاه فعال شده‌اند.

وي هم‌چنين عنوان كرد: حدود 14 گروه كالايي در اين طرح پيش‌بيني شده است كه از اين ميزان 11 هزار و 160 قلم كالا قابل خريد است.

با سخنان قلي‌زاده اين گروه‌هاي كالايي شامل پوشاك، كيف و كفش، شيشه و بلور، لوازم صوتي و تصويري، فرش، قالي، كامپيوتر، مبل، سرويس خواب، مواد شويند، لوازم التحرير، قطعات خودرو، دوچرخه و موتورسيكلت است.

وي در ادامه با اشاره به تراكنش 380 ميليارد ريالي در طرح ميزان يادآور شد: دريافت‌كنندگان كارت اعتباري بايد طي 24 ماه با سود چهار درصد اقساط مربوط به آنها را پرداخت كنند.

مدير طرح ميزان در مورد آخرين وضعيت واگذاري كارت خريد اعتباري به كارگران نيز بيان كرد: اين موضوع با واگذاري كارت به كارمندان تفاوت دارد، چرا كه در اين طرح بايد كارفرمايان تاييد كنند كه كارت اعتباري به كارگران آنها واگذار شود. حالا اگر اخراج يا بازخريدي صورت گيرد، ديگر خود كارفرما و بانك مي‌دانند كه چكار بايد كنند.

وي خاطر نشان كرد: البته پيشنهاد ديگر استفاده از يارانه‌هاي ماهانه بوده كه وزارت كار در حال پيگيري و بررسي آن است.

قلي‌زاده اضافه كرد: ما هفته‌اي يك كارگروه با مديران وزارت كار داريم و قرار براين شده كه شيوه نامه‌اي تهيه شود و اين طرح از حالت متمركز خارج و در قالب كميته‌هاي استاني پيگيري شود.

مدير طرح ميزان در ادامه در مورد واكنش رييس كل بانك مركزي نسبت به اجراي طرح ميزان مبني بر اين‌كه بانك‌ها بايد از منابع داخلي خود اين طرح را اجرا كنند، گفت: از ابتدا هم بنا براين بوده كه بانك‌ها از منابع داخلي خود اين طرح را اجرا كنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: ما فروش اقساطي را نيز براي اين طرح پيش‌بيني كرده‌ايم كه البته هنوز اين‌گونه نشده است و از سوي ديگر تاكنون خروجي از اين طرح صورت نگرفته و چون ورود به اين طرح اختياري است و هيچ اجباري وجود ندارد هرچند كه توليد‌كننده مي‌تواند از طرح خارج شود، اما اين موضوع بعيد است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha