• جمعه / ۳ تیر ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9004-01310
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

جانشين فرمانده كل سپاه: دشمن شناسي پايه اصلي نبرد امروز ماست

جانشين فرمانده كل سپاه:
دشمن شناسي پايه اصلي نبرد امروز ماست

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: شناخت مبدا فكري و انديشه دشمن پايه اصلي نبرد امروز ماست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي، در همايش حفاظتي و امنيتي روحانيون سپاه كه در تهران برگزار شد، با بيان اين‌كه بشريت امروز فراروي انتخابي جديد قرار گرفته، اظهار داشت: خداوند در عصر جديد به مسلمانان فرصت حاكميت داده و اسلام امروز در نقطه مركزي مديريت و اعلام حاكميت براي تحقق ارزشهاي اسلامي قرار دارد.

وي افزود: بعد از هزارو چند صد سال اين يك مسير تاريخي است كه از سويي زندگي اجتماعي و سياسي بشر با انتقال اسلام از ايفاي يك نقش تئوريك و نظري به ارائه يك مدل عملي، بشريت فراروي انتخاب جديدي قرار گرفته و همچنين افق جديدي را در قالب يك منشور منسجم و حقاني از مجموعه ارزش‌هاي متعالي قرار داده است.

سلامي مقطع كنوني را براي تاريخ بشر مسيري جديد و براي اسلام ميدان آزموني نو خواند و افزود: امروز ما در نقطه تعالي اين معاني قرار داريم و وظيفه و رسالت اصلي ما صيانت و پاسداري از اين امانت الهي است كه براي گشودن راه سعادت و نجات بشريت از تيرگي جهان مدرن آمده است.

وي تصريح كرد: ثمره و نتيجه انقلاب اسلامي كه در امتداد رسالت تمام انبياي الهي است، نشان دادن نقشي تمام عيار و زيبا از اسلام به لحاظ حاكميت و تحقق آزادي و كرامت انساني است و اين مسوليت خطير، ما را در موقعيت جهادي همه جانبه قرار مي دهد.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اين‌كه امروز نظام ما بايد به شكل الگويي از امت وسط در برابر ديدگان تمامي مسلمانان ،مستضعفان و در نهايت جهانيان قرار گيرد، اظهارداشت: ما براي توسعه عناصر انديشه ديني نيازمند ارائه مدل عملي و الگو هستيم، همانگونه كه شيوه و روش قرآن بر مبناي قرار دادن الگو ها و عينيت ها در كنار ذهنيت ها است.

وي تصريح كرد: تمام تلاش دشمن در طول 32 سال كه از حيات شكوهمند انقلاب اسلامي مي گذرد، عدم توفيق اسلام در عينيت و منطق است، زيرا اسلام در تعاليم نظري و منطق بي نظير بوده و دشمنان نمي توانند در منطق، انسجام فكرو انديشه بر اسلام غلبه كنند.

سلامي در ادامه تاكيد كرد: اگر مقاومت 32 ساله ملت و الهام بخشي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نبود، امروز هيچ آثاري از نهضت بيداري اسلامي در ساير بلاد مسلمانان نمي يافتيم و اين حركت منسجم كه اينك شاهد آن هستيم حاصل انتقال امواج آگاهي بخش انقلاب اسلامي است.

وي با مقايسه انديشه هايي كه مسلمانان از آغاز تا كنون در جنگ‌ها به كار گرفته اند، گفت: هر زمان كه مسلمانان با تكيه بر انديشه هاي ناسيوناليستي و ملي گرايي و به دور از مباني اعتقادي جنگيدند سرانجامي جز شكست نيافتند، اما وقتي با شاكله ديني و الهي پا در عرصه پيكار نهادند توفيقات زيادي را كسب كردند و اين مدل موفق و غير قابل اتكايي است.

جانشين فرمانده كل سپاه افزود: دفاع مقدس مدل موفق كاركرد دين در يك جهاد جهاني است و اگر در اين جهاد نابرابر امكانات و تجهيزات طرفين را قياس كنيم، مي بينيم كه ايمان، اعتقاد و اتكاي به خداوند در نزد رزمندگان اجازه نداد دشمنان ما توفيقي را كسب كنند.

وي با بيان اين‌كه عاشورا رمز جاودانگي اسلام است، تصريح كرد: عاشورا هرچند در بازه زماني كوتاه اتفاق افتاد، اما خداوند تمام سرمايه معنوي عالم خلقت را به صحنه آورد تا شكوه فداكاري و ايثار حقيقي را در هنرنمايي انسان هاي الهي به نمايش گذارد و عظمت اسلام را به همگان نشان دهد.

سلامي اظهار داشت : سپاه متولد شده از فرهنگ عاشوراست و بنابراين بايد صحنه و كانون عمل صالح باشد و روحانيون معماران اصلي ساختمان معنوي كه همان شاكله اصلي سپاه است در كانون مديريت اين عرصه قرار دارند.

وي با اشاره به اين‌كه هر جامعه اي به واسطه شاكله وجودي خود عظمت پيدا مي كند، گفت: شاكله وجودي هر اجتماعي مبدا اصلي عمل است و هركسي بر بنيان و قاعده وجود خود عمل مي كند و به همين دليل است كه قدرت هاي بزرگ عليرغم داشتن ابزار و امكانات ، چون بر قاعده كوچكي از وجود تكيه مي كنند شكننده هستند.

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به ضعف هاي بنيادي كه آمريكا با تمام وسعتي كه در عناصر ظاهري قدرت دارد آنها را مطرح مي كند، تصريح كرد: فقدان يك رهبري روحاني پايه، بدان معني كه رهبران قادر باشند با ذهن و دل مردم ارتباط برقرار كنند و فضيلتي بر ديگر اعضاي جامعه داشته باشند، همچنين تكيه بيش از حد به ابزار ، تجهيزات و امكانات آنها را به اين باور رسانده كه مي گويند ما دشمن اصلي خودمان هستيم.

وي يادآور شد: انقلاب اسلامي ايران با شكست قدرت هاي بزرگ در نقطه تولد خود معجزه اي را خلق كرد و با برهم زدن معادلات قدرت براي دنياي استكبار سرگرداني ذهني ايجاد كرد .

سردار سلامي تاكيد كرد: بنيان و پايه سپاه كه بر اساس معنويت ،ايمان، آگاهي و تفكر است را روحانيون مي سازند .

سلامي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه "شما فرماندهان قله هستيد" گفت: اگر ما اين نظريه مقام معظم رهبري را بسط و توسعه دهيم، در حقيقت فرماندهان معنوي نهاد سپاه روحانيون هستند كه با توليد آگاهي و استحكام انديشه، مانع ايجاد تزلزل و ترديد در ذهن پاسداران مي شوند.

وي خاطر نشان كرد: جدال ما با دشمن امروز در عرصه عقيده و انديشه جلوه اي قوي دارد و پاسداران در كانون اين نبرد بايد در حوزه سياست، انديشه ورزاني قدرتمند، صاحب استدلال و داراي بصيرتي باشند كه ما را از عرصه شك و ترديد به آگاهي برسانند.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه براي نبرد با دشمن نياز به برنامه ريزي راهبردي است گفت: دشمن شناسي پايه اصلي نبرد ماست و ما بايد امتداد انديشه و خيال و مبدا فكري دشمن را شناخته و با محيط شناسي و رصد تحولات اجتماعي ، مختصات فعلي انقلاب خود را نسبت به مبدا روشن كنيم.

وي خاطر نشان كرد: شهيد مطهري با توليد ابهام ، ترديد و شبهه و پاسخ به آنها باعث برطرف شدن ترديدها مي شد و اعتقاد داشت كه ترديد مثبت است ، به شرطي كه به عنوان معبر استفاده شود، نه ايستگاه ؛ ايماني كه پس از ترديد ايجاد شود به مراتب مستحكم تر از ايماني است كه بر پايه احساس باشد و ما ايماني متكي بر احساس و اگاهي مي خواهيم.

سلامي با اشاره به مسئوليت خطير و تاثيرگذار روحانيون در سپاه تصريح كرد: روحانيون بايد باور ، ايمان ، آگاهي و احساس كه در واقع شاكله معنوي سپاه را تقويت كنند و الگوي عمل صالح و علما را كه مبدا مختصات معنويت و فضيلت هستند را به پاسداران معرفي كنند.

جانشين فرمانده كل سپاه در پايان مسئله اي كه موجب هراس دشمن از سپاه مي شود را تفاضل هاي وجودي سپاه نسبت به ساير نيروها كه همانا اعتقاد به خداست دانست و گفت: دشمن امروز در عرصه فرهنگ ،سياست، فكر و عقيده وارد جنگ با ما شده و سپاه در راه صيانت از انقلاب بايد مجهز ،آماده و قوي به اين عرصه ها وارد شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha