• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-16681

رييس‌كل بانك مركزي خبر داد: كاهش مجدد نرخ ارز در روزهاي آينده حذف ماليات بر ارزش افزوده سكه تلاس براي افزايش نرخ سود سپرده بانكي

رييس‌كل بانك مركزي خبر داد:
كاهش مجدد نرخ ارز در روزهاي آينده
حذف ماليات بر ارزش افزوده سكه
تلاس براي افزايش نرخ سود سپرده بانكي

رييس‌كل بانك مركزي از حذف ماليات بر ارزش افزوده سكه در آينده نزديك خبر داد. وي بار ديگر بر نظر بانك مركزي در مورد افزايش نرخ سود سپرده بانكي تاكيد كرد و گفت: انتظارم از كاهش نرخ ارز برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود بهمني درباره روند كاهش قيمت ارز اظهار كرد: اين روند ادامه خواهد داشت و به قولي كه به هموطنان داده بودم عمل كردم.

وي ادامه داد: اما انتظارم اين بود كه حداقل در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه قيمت ارز 100 تومان كاهش پيدا كند اما فقط 40 تومان كاهش پيدا كرده است.

او با اشاره به فروش ارز در فرودگاه‌ها گفت: در گيت اول و دوم هشت تا ده باجه براي فروش ارز مسافرتي آماده شده‌اند. با اين تمهيد كنترل در فرودگاه‌ها راحت است و مسافراني كه مهر خروجي دريافت كرده‌اند به راحتي ارز مي‌گيرند و اميدواريم بتوانيم تمام تقاضاهاي مسافران را در فرودگاه‌ها پاسخ دهيم.

* حذف ماليات ارزش افزوده سكه

بهمني از برنامه جديد بانك مركزي براي كنترل بازار خبر داد و گفت: به زودي اعلام خواهيم كرد كه ماليات بر ارزش افزوده از سكه حذف مي‌شود و قيمت طلا شديدا كاهش پيدا خواهد كرد و اين روند كاهشي در ارز بيشتر خواهد بود.

وي تصريح كرد: همچنين براي افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي برنامه‌هايي داريم تا شايد در چند روز آينده آن را به تصويب برسانيم. اين امر باعث مي‌شود تا سپرده‌گذاران با دريافت سود بيشتر، پول‌شان را به بانك‌ها بسپارند و وارد بازارهاي كاذب نشود.

وي تاكيد كرد: اين تمهيدات براي ايجاد تعادل در بازار و از وظايف بانك مركزي است تا نرخ ارز، نرخ طلا و سپرده‌ها را به نقطه بهينه برسانيم.

* هنوز نرخ‌ ارز كاذب است

وي كه در يك بخش خبري سيما سخن مي‌گفت‌ درباره ميزان كاهش نرخ ارز تاكيد كرد: مردم دو سه روز به ما مهلت دهند و از تقاضاي اضافه و كاذب خودداري كنند، پس از آن با كاهش شديد نرخ ارز روبرو خواهيم بود.

بهمني گفت: البته هنوز نرخ كنوني ارز كاذب است و تقاضاي كاذب بايد حذف شود و ارز با قيمت واقعي به دست مصرف‌كننده برسد.

رييس‌كل بانك مركزي تاكيد كرد: تقاضاي ارز در بخش واردات براي كالاهاي لوكس و تجملي بايد كاهش پيدا كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha