• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-16604
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

/دومين جلسه کارگروه تحول بانکي برگزار شد/ بانک‌ها در قالب 4 گروه دسته‌بندي شدند

/دومين جلسه کارگروه تحول بانکي برگزار شد/
بانک‌ها در قالب 4 گروه دسته‌بندي شدند

سخنگوي کارگروه تحولات اقتصادي گفت: دومين جلسه کارگروه تحول نظام بانکي در سالن اجلاس معاونت امور اقتصادي با حضور سخنگوي کارگروه طرح تحول، قائم مقام بانک مرکزي و معاون بانک، بيمه و نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي و برخي از مديران عامل بانک ها و مديران و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدرضا فرزين گفت: در اين جلسه دکتر ابوالحسني معاون امور بانک و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي، طرح تحول نظام بانکي را ارائه کرد و در جلسه گذشته نيز بانک مرکزي طرح خود را در اين زمينه ارائه داده بود.

وي در مورد محتواي اين طرح گفت: وزارت اقتصاد طرح تحول نظام بانکي را با نگاه به مشکلات و چالش‌هاي فعلي نظام بانکي بررسي کرده و روش هاي حل اين مشکلات را پيشنهاد داده است.

وي با بيان اينکه اساس اصلاحات ساختاري طرح وزارت اقتصاد با طرح بانک مرکزي تا حدود زيادي يکسان است افزود: نظام تأمين مالي مبنا و محور اصلي طرح وزارت اقتصاد است و از اين منظر مشکلات و چالش هاي سيستم بانکي مورد بررسي قرار گرفته و بهينه سازي تخصيص منابع هدف اصلي اين طرح است.

معاون وزير اقتصاد گفت: در اين طرح مهمترين مشکلات نظام بانکي در سه گروه شامل مشکلات ساختاري، مشکل قوانين و مقررات و مشکل عملکردي مورد بررسي و تحليل قرار گرفته است.

بر اساس اعلام شادا وي با بيان اينکه در اين طرح بانک‌ها در قالب چهار گروه مختلف دسته‌بندي شده‌اند گفت: در طرح آمده است که بانک‌هاي قرض‌الحسنه براي برطرف كردن نيازهاي ضروري و منابع خرد در قالب عقد قرض الحسنه فعال باشند و بانک‌هاي تجاري در قالب پنج عقد مبادله‌اي، بانک‌هاي تخصصي تنها در قالب عقد مشارکت و همچنين بانک‌هاي جامع شامل عمليات و تخصيص هرسه گروه بانک فوق فعاليت کنند.

فرزين افزود: در جلسه هفته آينده جمع‌بندي و دريافت نظرات کارشناسان در مورد هردو طرح بانک مرکزي و وزارت اقتصاد صورت خواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha