• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-10568

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر: به مشتريان داراي حق تقدم تسهيلات مي‌دهيم شوراي پول و اعتبار بايد حافظ منافع سپرده‌گذاران هم باشد

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر:
به مشتريان داراي حق تقدم تسهيلات مي‌دهيم
شوراي پول و اعتبار بايد حافظ منافع سپرده‌گذاران هم باشد

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر با تاكيد بر اين كه مقررات موجود بانك مركزي به بانك‌ها و موسسات اعتباري اجازه داده است كه براي مشترياني كه با آن‌ها كار مي‌كنند حق تقدم قائل شوند گفت: مشتريان موسسه كه حساب‌هاي آن‌ها گردش مالي دارد از اولويت اخذ تسهيلات برخوردارند.

غلامحسن تقي‌نتاج در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره ممنوعيت سپرده‌ وام‌خواه كه از سوي بانك مركزي اعلام شده است اظهار كرد: بر اساس مقررات موجود و استناد به قوانين پولي و بانكي كشور، بانك‌ها و موسسات اعتباري مي‌توانند با مشترياني كار كنند كه داراي حق تقدم باشند و شرط برخورداري از تسهيلات در قالب حق تقدم از سوي بانك مركزي پذيرفته شده است.

وي سپرده‌هاي وام‌خواه در حساب‌هاي سرمايه‌گذاري را از نظر شرعي بدون مشكل دانست و گفت:‌ در قانون هم اين ممنوعيت نيامده است اما بانك مركزي اين مقررات را گذاشته است. از نظر شرعي سپرده وام‌خواه فقط در مورد قرض‌الحسنه ممنوع است كه ما هم تاكنون چنين محصولاتي نداشته‌ايم.

نتاج گفت:‌ بانك ملزم نيست با هر مشتري كار كند بنابراين مي‌تواند شرط بگذارد و ما هم اين شرط را گذاشته‌ايم كه مشترياني كه حساب‌هايشان گردش مالي دارد از اولويت اخذ تسهيلات برخوردارند.

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري مهر درباره افزايش نيافتن نرخ سود سپرده از شوراي پول و اعتبار اظهار كرد: به نظر مي‌رسد بانك مركزي وظيفه تخصصي و كارشناسي خود را انجام داده اما متاسفانه شوراي پول و اعتبار اين افزايش نرخ را تصويب نكرد.

وي تاكيد كرد: منابع بانك‌ها براي ارائه تسهيلات از محل سپرده‌گذاري مردمي تامين مي‌شود و اگر مردم رغبتي به سپرده‌گذاري نداشته باشند تسهيلات هم با مشكل مواجه و تمام بخش‌هاي اقتصادي كشور دچار مشكل مي‌شوند.

نتاج گفت: هنگامي كه نرخ تسهيلات پايين‌تر از قيمت تمام شده بانك‌هاست موسسات پولي و اعتباري چگونه بايد خود را اداره كنند و امكان بازدهي مالي داشته باشند.

وي گفت: شوراي پول و اعتبار بايد حافظ منافع سپرده‌گذاران هم باشند كه جمعيت ميليوني را تشكيل مي‌دهد و فقط به فكر تسهيلات‌گيرنده نباشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha