• شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-04419

رييس كميسيون صنايع درگفت‌وگوباايسنا: اهداف رشد صنعت در برنامه چهارم محقق نشد در سال جهاد اقتصادي تلاش كنيم كه اين فاصله جبران شود

رييس كميسيون صنايع درگفت‌وگوباايسنا:
اهداف رشد صنعت در برنامه چهارم محقق نشد
در سال جهاد اقتصادي تلاش كنيم كه اين فاصله جبران شود

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس درباره‌ي اختلاف نظر بانك مركزي و وزارت صنايع و معادن در اعلام نرخ رشد صنعت و معدن سال‌هاي 1387 و 1388 گفت: از نظر من فرقي ندارد كه حق با كدام سازمان است. به هرحال اهداف برنامه‌ي چهارم در زمينه‌ي رشد صنعت و معدن محقق نشد.

سيدحسين هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌كه كميسيون صنايع و معادن مجلس از مدت‌ها قبل موضوع اختلاف آماري در زمينه‌ي اعلام رشد صنعت و معدن را پيگيري كرده است، افزود: بانك مركزي و وزارت صنايع و معادن نبايد در اعلام نرخ رشد صنعت و معدن با يكديگر چانه بزنند. سوال اصلي اينجا است كه چرا اهداف برنامه‌ي چهارم محقق نشده است؟

او با اشاره به اين‌كه بانك مركزي و وزارت صنايع و معادن در كميسيون صنايع و معادن مجلس تفاهم‌ كردند يك عدد را به عنوان نرخ رشد صنعت اعلام كنند، افزود: من اعلام مي‌كنم با تفاهم كارها درست نمي‌شود و نمي‌توان با تفاهم آمار مربوط به رشد اقتصادي را در يك بخش مشخص كرد، بلكه بايد واقع‌گرا باشيم.

وي تاكيد كرد: بحث آمار از بحث‌هاي اصلي در كميسيون‌هاي اقتصادي بوده و بايد در هر بخش آمار واقعي باشند. مركز آمار ايران، بانك مركزي و وزارت صنايع و معادن بايد در زمينه‌ي اعلام آمار به يك زبان مشترك برسند تا اين اختلاف‌ها پيش نيايد.

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس درباره‌ي نرخ پايين رشد صنعت كشور در سال 1388 كه از سوي بانك مركزي تنها 1.9 درصد اعلام شد، توضيح داد: البته رشد اقتصادي كشور در اين سال پايين بود و به هرحال اين موضوع روي ساير بخش‌هاي اقتصادي و از جمله صنعت و معدن تاثير مي‌گذارد. نمي‌شود كه رشد اقتصادي كشور عدد پاييني بوده، اما رشد ساير بخش‌ها بسيار بالا باشد. اين نشان مي‌دهد بخش صنعت كشور نتوانسته به اهداف برنامه چهارم برسد و بايد در سال جهاد اقتصادي تلاش كنيم كه اين فاصله جبران شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha