• جمعه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9002-00491.175643

گزارش ايسنا از دومين روز تحصن دانشجويان در مقابل سفارت عربستان

گزارش ايسنا از دومين روز تحصن دانشجويان در مقابل سفارت عربستان

دومين روز تحصن تعدادي از دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين در مقابل سفارت عربستان سعودي صبح جمعه با قرائت دعاي ندبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين كه از صبح روز پنج‌شنبه در مقابل سفارت عربستان سعودي در اعتراض به لشكركشي اين كشور به بحرين و كشتار مسلمانان بحريني تحصن سه‌روزه خود را آغاز كردند، شب گذشته در مقابل اين سفارت دعاي كميل را برگزار كردند.

صبح جمعه و پس از قرائت دعاي ندبه در دومين روز تحصن، مسعود براتي ـ دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي ـ در جمع دانشجويان سخنراني كرد و به پرسش هاي دانشجويان پاسخ گفت.

در ادامه تريبون آزادي نيز برگزار شد و دانشجويان معترض ديدگاه‌هاي خود را در مورد اقدامات انجام شده در بحرين و واكنش‌هاي كشورهاي مسلمان و ساير كشورها و ابعاد بيداري اسلامي بيان كردند.

دانشجويان تاكيد كردند وزارت امور خارجه ايران بايد اقدامات تندي در قبال كشتار و جنايات مردم مسلمان بحرين انجام دهند و خواستار تجديد نظر ايران در روابطش با عربستان سعودي شدند.

معترضان شعار مي‌دادند: "کلا کلا آل سعود"، "کلا کلا آل خليفه"، "الشعب يريد الموت آل سعود"، "مقاومه مقاومه لانقبل مساومه"، "الله اكبر خامنه‌اي رهبر"، "لا اله الا الله"، "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسراييل"، "مسلمان بحريني تو رهرو حسيني"، "الموت لآمريكا"، "الموت لاسراييل"، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "شعار هر مسلمان مرگ بر آمريكا" و "شعار هر مسلمان مرگ بر اسراييل".

هم‌چنين دانشجويان نماز ظهر را به جماعت برگزار مي‌كنند. پس از نماز دكتر فواد ايزدي ـ كارشناس مسائل سياسي و استاد انشگاه تهران ـ نيز در جمع متحصنان سخنراني مي‌كند.

به گزارش ايسنا، امروز در گرامي‌داشت ياد شهيد آيات ـ شاعر 20ساله زن بحريني ـ كه در روزهاي گذشته به طرز فجيعي شهيد شده است شب شعري با حضور جمعي از شعرا برگزار كنند.

براساس اين گزارش، قرار است در پس از نماز مغرب و عشا متحصنان شكايت نامه‌اي را در مورد نقض حقوق بشري كه در بحرين انجام مي‌شود تنظيم كنند و مفاد آن را از لحاظ حقوقي تنظيم كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha