• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9002-00006.174736

مديرعامل بانك سپه: عملکرد شبکه بانکي در هدفمندکردن يارانه‌ها بي‌نظير بود

مديرعامل بانك سپه گفت: گشايش حساب براي سرپرستان خانوار در هدفمندي يارانه‌ها و پرداخت يارانه براي شبكه بانكي تجربه بي‌نظيري بود.

به گزارش خبرنگار بانک و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رامين پاشايي فام در بيست و يكمين همايش سياست‌هاي پولي و ارزي گفت: پرداخت يارانه نقدي به بيش از 70 ميليون ايراني باعث شد حجم قابل توجهي از حساب‌ بانكي براي مردم ايجاد شود و دريافت يارانه نقدي از خودپردازها در كشور بي‌سابقه بود.

مديرعامل بانك سپه با بيان اينکه پرداخت مبالغ يارانه نقدي در مقاطع مختلف با كمترين خطا انجام شد تاكيد كرد: قبل از اجراي هدفمندي يارانه‌ها شبكه بانكي آماده‌باش بود و حتي گفته مي‌شد در روزهاي تاسوعا و عاشورا كه تعطيل است، امكان دارد هدفمندي يارانه‌ها اجرا شود و شبكه بانكي در اين زمينه آماده بود.

پاشايي فام در مورد مطالبات معوق بانك‌ها گفت: بخش عمده از منابع بانك‌ها به دليل مطالبات معوق قفل شده‌اند و سياست بانك‌ها تغيير وثائق بانكي، اعتبارسنجي مشتريان است كه البته هنوز در ابتداي راه است.

وي با اشاره به تجربه هدفمندي يارانه‌ها در كشورهاي لهستان، بلغارستان و تركيه و چين گفت: گرچه حجم يارانه حامل‌هاي انرژي در ايران و گستردگي اقلام ايراني قابل مقايسه با هيچكدام از اين كشورها نبود، در عين حال هدفمندي يارانه‌ها به خوبي اجرا شد.

پاشايي‌فام تاكيد كرد: گزاش‌هاي كارشناسي طرح هدفمندي يارانه‌ها در بانك مركزي بيش از ده‌ها جلد كتاب است كه براي اجراي آن از مشاوران داخلي و خارجي نيز استفاده شد.

وي مهم‌ترين بخش اجراي هدفمندي يارانه‌ها را جلوگيري از شكل‌گيري انتظار غيرواقعي تورمي دانست و گفت: دولت با مديريت بهينه جلوي انتظارات تورمي را گرفته و با اجراي هدفمندي يارانه‌ها تورم در كنترل قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha