• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8912-04967
  • منبع : نمایندگی زنجان

در استان زنجان آغاز شد: ثبت‌نام متقاضيان شرکت در دوازدهمين دوره المپياد ملي مهارت

مسوول المپياد ملي مهارت در استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضيان شرکت در دوازدهمين دوره المپياد ملي مهارت کشور، گفت: نفراتي که در اين المپياد بتوانند مقام برتر کشوري را به دست آورند، به المپياد مهارت جهاني که در کشور آلمان برگزار خواهد شد، راه پيدا خواهند کرد.

يدالله جماعتي در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، با بيان اين‌که متقاضيان مي‌توانند تا 16 اسفند ماه امسال در اين المپياد ثبت نام کنند، اظهار کرد: در اين دوره از المپياد متولدين 11/10/1369 به بعد مي‌توانند نسبت به ثبت نام خود با مراجعه به مراکز آموزش فني وحرفه‌اي در شهرستان‌هاي استان و در شهر زنجان با مراجعه به اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي استان اقدام کنند.

وي افزود: با توجه به اين‌که اين المپياد در 3 مرحله شهرستاني، استاني و کشوري برگزار مي‌شود، مرحله شهرستاني اين المپياد هفته سوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد که در آن از متقاضيان، آزمون کتبي و عملي به عمل مي‌آيد و کساني که در اين آزمون موفق شوند، به مرحله استاني راه مي‌يابند.

اين مقام مسوول ادامه داد: در مرحله استاني، پروژه‌اي 4 روزه به متقاضيان ارائه مي‌شود که تنها نفرات اول در هر رشته که بتوانند اين پروژه 4 روزه را با موفقيت انجام دهند، به مرحله کشوري راه پيدا خواهند کرد. در مرحله کشوري نيز با برگزاري آزمون عملي، افراد برتر به اردو راه مي‌يابند تا بتوانند با برگزاري اين اردو، خود را براي حضور در المپياد جهاني آماده کنند.

مسوول المپياد ملي مهارت در استان زنجان در خصوص رشته‌هاي اين المپياد، عنوان کرد: تاسيسات الکتريکي، طراحي صفحات وب، فناوري اتومبيل، صافکاري خودرو، نقاشي خودرو، فناوري اطلاعات نرم‌افزار، فناوري برودتي، فناوري طراحي گرافيک، کابينت سازي، کنترل صنعتي، فرز،CNC نقشه کشي صنعتي، فناوري اطلاعات سخت افزار و شبکه، لوله کشي، نجاري، تراش،CNC برق و الکترونيک، مکاترونيک، الکترونيک صنعتي، آجر چيني، کاشي کاري ديوار و کف، جوشکاري، ساخت و توليد و پلي مکانيک از جمله رشته‌هايي هستند که افراد متقاضي مي‌توانند در المپياد مهارت در آن‌ها شرکت کنند.

جماعتي تصريح کرد: سازمان آموزش فنى ‌و حرفه‌اى کشور همه ساله به منظور شرکت در المپياد بين‌المللى مهارت و تاکيد بر عملکرد مهارتى در کشور اقدام به برگزارى المپياد ملى مهارت مى‌كند.

اين مقام مسوول با بيان اين‌که سال گذشته 7 مدال المپياد كشوري اين رقابتها به شرکت کنندگان زنجاني تعلق گرفت، تصريح کرد: هم اکنون شرکت کنندگاني از زنجان در اردوي يازدهمين دوره المپياد ملي مهارت براي شرکت در المپياد جهاني لندن حضور دارند که دوزادهم اسفند ماه، نفرات نهايي براي اعزام به المپياد مشخص خواهند شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha