• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8911-07703
  • خبرنگار : 90089

زاكاني: فلسفه اصلي مخالفتم با وزارت بهبهاني، صيانت از ارزش‌هاي انقلاب، خون شهدا، آرمان‌هاي امام(ره) و دفاع از دولت است

عليرضا زاكاني به عنوان آخرين فرد استيضاح كننده وزير راه پشت تريبون مجلس رفت و دلايل امضاي استيضاح بهبهاني را با پخش تصاويري از روند اجراي پروژه آزادراه تهران تبريز تشريح كرد. به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي با يادآوري نگراني‌اش از انتخاب بهبهاني به عنوان وزير راه و ترابري گفت: موافقان براي همراهي با دولت به آقاي بهبهاني راي اعتماد دادند، ايشان نيز بايد اين فرصت را مغتنم مي‌شمرد و در جهت اصلاح امور گام بر مي‌داشت ولي عملكردشان اين موضوع را تاييد نكرد. اين عضو كميسيون اصل 90 قانون اساسي فلسفه اصلي مخالفتش با وزارت بهبهاني را صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، خون شهدا، آرمان هاي امام خميني(ره) و دفاع از دولت دانست و اظهار كرد: امروز درباره عملكرد فني بهبهاني نيز بايد غصه خورد و تصميمي اساسي براي رفع اين معضل از كشور گرفت . رييس جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سپس از اتاق كنترل خواست عكس‌هاي پروژه‌هاي آزادراه تهران و تبريز پخش شود، با پخش عكس هاي اين پروژه روي آنها توضيحات كاملي داد. اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به كارفرماي اين پروژه و روند اجراي آن، از نحوه آن انتقاد كرد. زاكاني هم‌چنين به زمان آسفالت‌ريزي پروژه آزادراه تهران –پرديس اشاره كرد و گفت: هوا در دي ماه سال جاري سرد بود، طبق استانداردها آسفالت‌ريزي‌ زير 10 درجه سانتي‌گراد نبايد انجام شود ولي آسفالت‌ريزي اين پروژه در دماي 2 درجه سانتي‌گراد و همزمان با بارش برف انجام شد. زيرساخت آسفالت بايد تراكم صد در صدي داشته باشد ولي همانطور كه مشاهده مي‌كنيد جاي لاستيك اتومبيل‌ها بر روي آسفالت كاملا مشخص است. در اين عكس مشاهده مي‌شود كه كاميون‌ها بر روي زميني آسفالت مي‌ريزند كه هيچ قيري بر روي خاك ريخته نشده است نتيجه اين اقدام بلند شدن آسفالت از كف آزادراه پس از مدت كوتاهي بود. نماينده مردم تهران با اشاره به افتتاح زودهنگام جاده كمربندي چالوس نوشهر گفت: 11 كيلومتر از جاده آسفالت شد ولي پس از دو ماه آسفالت اين جاده جمع شد و ميلياردها تومان به كشور خسارت زده شد بايد نسبت به نوع عملكرد در حوزه فني معترض بود. مشابه اين موضوع در خط آهن تهران-اصفهان-شيراز و ناوگان هوايي اتفاق افتاده است كه امروز از سوي نمايندگان ذكر شد. اين عضو كميسيون اصل 90 قانون اساسي يكي از دلايل موافقت با استيضاح بهبهاني را برخوردهاي نامناسب با ايثارگران و بي‌توجهي به آنان عنوان كرد و افزود: علاوه بر اينكه در موضوع استيضاح از ايثارگران استفاده ابزاري شد در موارد ديگري نيز نسبت به آنان بي‌مهري‌هاي فراواني انجام شده است. بايد سوال كرد چرا يك دفعه 10 نفر جانباز و خانواده شهيد از مسوولان ، متصديان و عناصر خدوم وزارت راه يكباره اخراج مي‌شوند و حراست طي حكمي اعلام مي كند كه آنان حق ورود به وزارتخانه را ندارند. با كمي دقت متوجه مي شويم كه اعتراض اين عزيزان به زد و بندهاي اتفاق افتاده در وزارت راه از دلايل اتهامات و جرايم اين كاركنان براي وارد نشدن آنان به وزارتخانه اعلام شده است. وي با اشاره به نمونه‌اي از اتهامات افراد اخراج شده از وزارت راه گفت: در موضوع فروش سازمان توسعه راههاي كشور براساس اصل 44 قانون اساسي، ارزش‌گذاري آن در بورس مطرح است. در سال 83 قيمت اين سازمان، 100 ميليارد تومان بود در سال 86 اين مبلغ به 79/4 ميليارد تومان و در نوبت اول سال 88 ، 79/4 و در نوبت دوم 57/7 ميليارد تومان قيمت‌گذاري شد. اين سازمان نهايتا به قيمت 9 ميليارد تومان نقدي و 12 قسط 4 ميليارد توماني فروخته شد كه بر روي هم 57 و نيم ميليارد تومان مي‌شود. اما ارزش واقعي اين مجموعه كه مورد اعتراض ايثارگران واقع شد و آنان به خاطر آن مغذوب واقع شدند با يك حساب سرانگشتي سر انسان درد مي‌گيرد. وي افزود: از حدود 76 ميليارد تومان ارزش اوراق بهادار اين سازمان، در همين پروژه آزادراه تهران-پرديس كه تا انتهاي سال 89 با سود قطعي‌اش 76 ميليارد تومان است، يا در نمونه ديگر مطالبات از وزارت راه 16 ميليارد تومان قطعي و 5 ميليارد تومان بدون صورت وضعيت 21 ميليارد تومان مي‌شود. حدود 23 ميليارد تومان قيمت ماشين‌آلات سازمان است. اين سازمان هم چنين 13 الي 14 قلم ملك دارد كه دهها ميليارد تومان قيمت اين املاك است. پيشنهاد كارفرمايي 826 ميليارد تومان ساحل رامسر كه با مجوز سرمايه‌گذار خارجي و با مصوبه سرمايه‌گذار طبق مصوبه دولت انجام شد متصدي كار اين سازمان است كه حداقل از قبل آن با گرفتن شريك خارجي 82 ميليارد تومان سود به دست خواهد آورد. وي افزود: اين موارد از جمله مواردي است كه مورد اعتراض ايثارگران اخراجي قرار گرفته و به كام مسوولان وزارت راه خوش در نمي‌ايد به همين دليل با معترضان برخوردهاي سنگيني انجام مي‌شود، يا در مورد مشابه ديگري پيمان‌كار، شركت پيمانكار اي پي سي براي خط آهن تهران-اصفهان –شيراز قبل از واگذاري شركت تراورزهفت هزار تن تراورز از سوي اين شركت برداشته است. وي در پايان تاكيد كرد: اگر در گذشته دغدغه ارزشي و صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را داشتيم و بهبهاني را در حد وزارت نمي‌دانستيم امروز در حوزه تخصصي نيز اعتراضات جدي‌اي به عملكرد ايشان داريم. در حوزه اخلاقي نيز اين بي‌اعتنايي به مجلس را نيز بر نمي‌تابيم، از اين رو از نمايندگان عزيز مي خواهم كه به وظيفه قانوني خود عمل كرده و به استيضاح راي دهيد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha