• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 8910-09382
  • خبرنگار : 71049

سلطانيه در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: بازديد سفيران و نمايندگان كشورهاي عضو آژانس از تاسيسات هسته‌يي نطنز و اراك

سلطانيه در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد:
بازديد سفيران و نمايندگان كشورهاي عضو آژانس از تاسيسات هسته‌يي نطنز و اراك

علي‌اصغر سلطانيه دعوت ايران از سفيران و رييسان گروه‌هاي جغرافيايي و سياسي نزد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين براي بازديد از تاسيسات هسته‌يي نطنز و راكتور آب سنگين اراك را تاييد كرد.

علي‌اصغر سلطانيه ـ نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در نامه‌اي از سوي ايران از سفيران و رييسان گروه‌هاي جغرافيايي و سياسي نزد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي بازديد از تاسيسات هسته‌يي نطنز و راكتور آب سنگين اراك دعوت به عمل آمده است.

وي گفت: اين بازديد قرار است 25 و 26 دي‌ماه (16 ـ 15 ژانويه) انجام شود.

سلطانيه اظهار كرد: اين هيات در حاشيه سفر به ايران با مقامات كشورمان ديدار و گفت‌وگو خواهند كرد.

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به بازديد مشابه‌اي كه در سال 2007 از يو سي اف اصفهان براي سفيران مقيم وين انجام شد، اظهار كرد: اين اقدام در راستاي سياست شفاف هسته‌يي ايران انجام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان نيز امروز (سه‌شنبه) اعلام كرد كه از نمايندگان برخي از كشورها از اتحاديه اروپا، كشورهايي كه در مجموعه گروه ‌77 و غيرمتعهدها فعاليت دارند و هم‌چنين نمايندگاني از كشورهايي كه در ‌1+5 حضور دارند دعوت شده‌ است تا در سفري به كشورمان بازديدي از تاسيسات هسته‌يي كشورمان داشته باشند.

مهمان‌پرست در نشست هفتگي با خبرنگاران هم‌چنين اعلام كرد كه اين بازديد قبل از برگزاري نشست استانبول انجام خواهد شد.

او گفت: در راستاي رفتاري كه تاكنون جمهوري اسلامي ايران به صورت شفاف و صريح در رابطه با فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي‌اش داشته است و در چارچوب همكاري‌هايي كه تاكنون با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت گرفته است، دعوت از سفيران كشورهاي مختلف براي بازديد از تاسيسات هسته‌يي كشورمان، بار ديگر حسن نيت كشور ما را در رابطه با اين همكاري و صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي نشان مي‌دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha