• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۸۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-17884

پيشنهادهاي وزير اقتصاد براي برداشت يارانه نقدي: ارايه سود بيش از معمول به يارانه‌هايي كه در حساب مي‌ماند

پيشنهادهاي وزير اقتصاد براي برداشت يارانه نقدي: 
ارايه سود بيش از معمول به يارانه‌هايي كه در حساب مي‌ماند

وزيراقتصاد گفت:‌ دولت و كشور و مردم به اطمينان وآرامشي رسيده بودند كه به نظر مي رسيد زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها رسيده است و مباني كار و زيرساخت‌هاي اجراي آن كاملا آماده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد شمس‌الدين حسيني امروز در حاشيه همايش تامين مالي در بازار سرمايه با بيان اين كه تلاش خوبي در كارگروه تحولات اقتصادي انجام شد كه تا حد امكان دغدغه و مزاحمت خاصي ناشي از اجراي طرح ايجاد نشود، افزود: به همين منظور و با پيشنهاد منحصربه فرد شخص رييس جمهوري كه مورد تاييد كارگروه تحولات اقتصادي هم قرار گرفت يك روش حمايتي در زمينه سوخت براي خودروهاي شخصي و عمومي در نظر گرفته شد كه براساس آن مقداري سوخت با قيمت قبلي در اختيار آن‌ها قرار بگيرد.

او با تشكر از رفتار عاقلانه و متعهدانه مردم پس از اعلام آغاز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: براساس اطلاعات من ميزان مراجعه مردم به خودپردازها و بانك‌ها در روز يكشنبه حتي از ميزان مراجعات در روز سه‌شنبه قبل از تعطيلات محرم نيز كمتر بود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه ميزان سرمايه گذاري مورد نياز در كشور چه اندازه است گفت:‌ براساس تراز مالي برنامه پنجم برآورد اين است كه كشور در پنج سال به هزار ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد كه البته بخش قابل توجهي از آن منابع داخلي مانند منابع عمومي و بخش غير دولتي قابل تجهيز است.

او همچنين در پاسخ به اين سوال كه همزمان با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در سياست‌هاي پولي و ارزي كشور چه تغييري رخ مي‌دهد گفت:‌من قبلا هم گفته‌ام وقتي اين قانون اجرا مي‌شود بايد بين سياست‌هاي پولي، مالي،ارزي، تجاري و بازرگاني هماهنگي وجود داشته باشد. براي اين منظور هم به اين جمع‌بندي رسيده‌ايم كه بهترين نظام ارزي براي اقتصاد ايران همان نظامي است كه در قانون برنامه چهارم و پنجم آمده و آن نظام شناور مديريت شده است.

وي افزود:‌اين به آن معناست كه انعطاف در بازار ارز وجود دارد ولي در عين حال بايد مراقب بود كه اين بازار دچار تلاطم نشود.

حسيني همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه اگر مردم به دستور رييس جمهور مبالغ يارانه نقدي را از حساب‌ها خارج نكنند چه تسهيلاتي براي آن‌ها در نظر گرفته مي‌شود گفت:‌ يكي از راهكارهاي در نظر گرفته شده اين است كه مردم بابت اين مبالغ سود بانكي با درصد بيش از معمول دريافت كنند كه نرخ آن توسط بانك مركزي مشخص مي‌شود.

او ادامه داد: براي اقدام ديگري نيز مجوز دريافت شده و آن اين است كه با استفاده از اين پول‌ها و به ارزش امروز پس از مدتي فرد بتواند سكه طلا خريداري كند.همچنين در هيات واگذاري تصويب شد كه عرضه خرد و قسطي در بازار سهام انجام شود و فرد بتواند با ارائه به وكالت به بانك با استفاده از منابع يارانه نقدي سهام را به صورت قسطي خريداري كند.

وزير اقتصاد ادامه داد:‌همچنين وزارت صنايع طرحي دارد كه مردم بتواند با استفاده از يارانه‌هاي نقدي كالاهاي با دوام به صورت قسطي خريداري كنند البته اين بسته‌ها هنوز اعلام نشده و در شرف نهايي شدن است.

وزير اقتصاد همچنين با بيان اين كه حجم سپرده‌هاي بانكي در كشور حدود 280 هزار ميليارد تومان است گفت:‌ آنچه به عنوان يارانه نقدي به حساب مردم واريز شده كمتر از پنج هزار ميليارد تومان است. ضمن اين كه هم اكنون به حساب60 ميليون نفر يارانه نقدي واريز شده و درباره كساني كه ممكن است اشكالاتي را در نحوه افتتاح حساب و يا واريز يارانه رخ داده باشد نيز اصلاحات در حال انجام است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha