ايران، برنده ماراتن نفسگير بينالمللي درعرصه لوازم خانگي
مديرعامل گروه صنعتي انتخاب اعلام کرد: در حالي که شرکتهاي بزرگ بينالمللي در تلاش براي تصاحب شرکت دوو الکترونيک کره جنوبي بودند، ايران براي اولين بار توانست در اين رقابت دشواريک برند معتبر جهاني از آن خود كند.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدرضا دياني با بيان اينکه شرکت دوو الکترونيک کره جنوبي اولين برند جهاني است که توسط ايران خريداري شده، اظهار كرد: اين شرکت با سابقهاي بالغ بر 39 سال در صنعت لوازم خانگي، سومين توليدکننده بزرگ اين صنعت در کره جنوبي به شمار ميرود.
وي با اشاره به اينکه شرکت دووالکترونيک داراي بيش از 70 کارخانه، مرکز تحقيق و توسعه و شبکه توزيع فراگير است و محصولات خود را در بيش از 150 کشوراز گستره شرق تا غرب و شمال تا جنوب دنيا عرضه مي کند، اضافه کرد: اين شرکت در کشورهايي نظير آمريکا، انگلستان، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، سوئد، روسيه، اوکراين، لهستان، مکزيک و ايرلند حضور دارد؛ کشورهايي كه حضور موثر در بازار آنها عزم بينالمللي و تکنولوژي برتر را ميطلبد.
وي با يادآوري اين که شرکت دووالکترونيک در سال 1998 ميلادي به دنبال بحران مالي شرق آسيا دچار مشکلاتي شد که با اتخاذ سياستهاي خاصي تاکنون به حيات خود ادامه داده است، افزود: اين شرکت حجم بسياري از محصولات توليدي خود را نيز با برندهاي مطرح بينالمللي نظير بوش آلمان و الکترولوکس سوئد و جنرال الکتريک آمريکا در سطح جهان به فروش ميرساند.
مديرعامل انتخاب در ادامه يکي از مهمترين رقيبان ايران در اين مناقصه بينالمللي را شرکت الکترولوکس سوئد دانست که از آن به عنوان غول اقتصادي دنيا و بزرگترين توليدکننده لوازم خانگي جهان ياد ميشود.
وي اضافه کرد: اين شرکت بزرگ سوئدي با حمايت مالي بانک مورگو استانلي امريکا و همچنين رايزني هاي سياسي و اقتصادي و لابي هاي بسيار، تا آخرين مرحله همپاي رقيب ايراني خود پيش رفت واميدهاي بسياري به پيروزي خود بسته بود.
مديرعامل گروه صنعتي انتخاب، متذکر شد: اين مناقصه در حد يک خريد بينالمللي نبوده و يک پيروزي بين المللي بر رقباي سر سخت جهاني و يک دستاورد بي نظير تکنولوژي جهاني به شمار ميآيد.
وي دهه گذشته را پس از گذشت دوره اي توليد محور، فروش محور و بازاريابي محور، دهه برند محور در عرصه صنعت لوازم خانگي اعلام کرد و گفت: ارج و آزمايش، دو برند ملي لوازم خانگي ايران بطور متوسط بيش از 20 سال پيشتر از شرکت سامسونگ تاسيس شده بودند که متاسفانه به دليل عدم مديريت برند، عدم توجه کافي به صادرات و دغدغه هاي جهاني شدن، مديريت سنتي و پيشرو نبودن در صنعت سرنوشتي جز افول و تلاش براي ماندگاري در بازار داخلي نداشته اند.
مديرعامل گروه صنعتي انتخاب اضافه کرد: در کشور ما به دليل ماهيت ساختار اقتصادي و مشکلات نهادينه، صنعت لوازم خانگي با مشکلات عديده بنيادي روبهروست؛ به طوريكه بيشتر شرکت هاي توليدکننده از حد متوسط به پايين و درسطح خرد است و به همين دليل نميتوانند در مباحث بنيادي نظير تحقيق و توسعه و بازاريابي هزينه کلان کنند.
به گفته وي، در دنياي امروز يکي از روش هاي نوين رشد جهشي و سريع در صنعت داخلي، خريد شرکت هاي فرامليتي موفق و استفاده از پتانسيل ها، تجربيات و توانمندي هاي تکنولوژيکي اين گونه شرکتهاست.
وي تاکيد کرد: گروه صنعتي انتخاب با ابتکار مالکيت دوو الکترونيک نه تنها فاصله خود را با رقباي جهاني کاهش مي دهد، بلکه سعي دارد با انتقال تکنولوژي روز، يک جهش ژنتيکي سريع و خيره کننده اي را براي خود و صنعت لوازم خانگي ايران به ارمغان آورد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات