• جمعه / ۷ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 8908-04386
  • خبرنگار : 71290

سلطانخواه خبرداد: خريدحمايتي دوميلياردتومان تجهيزات توليدي شركت‌هاي دانش بنيان برنامه ويژه معاونت براي عرضه محصولات فناوري درنمايشگاه‌هاي بين‌المللي

سلطانخواه خبرداد:
خريدحمايتي دوميلياردتومان تجهيزات توليدي شركت‌هاي دانش بنيان 
برنامه ويژه معاونت براي عرضه محصولات فناوري درنمايشگاه‌هاي بين‌المللي

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور از خريد دو ميليارد تومان تجهيزات شركت‌هاي فناور دانش بنيان و اهداي آن به دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي به منظور حمايت از فن‌آفرينان داخلي از سوي معاونت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «فناوري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر نسرين سلطانخواه كه شب گذشته در مراسم اختتاميه سومين جشنواره و نمايشگاه فن‌آوري نانو و پنجمين دوره انتخاب برترين‌هاي فناوري نانو در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران سخن مي گفت با اشاره به حضور 130 شركت فعال در حوزه نانو در جشنواره و نمايشگاه امسال كه حدود 90 شركت، توليدكننده محصولات و تجهيزات مبتني بر فناوري نانو هستند، اظهار كرد: در جشنواره امسال شاهد توليد انبوه محصولات برخي شركت‌ها هستيم كه در دو دوره قبلي جشنواره محصولاتشان در مرحله توليد نيمه صنعتي بود و هنوز به بازار راه نيافته بودند كه اين نشان دهنده رشد روزافزون اين شركت‌هاست.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور با تاكيد بر اين كه فن‌آوري نانو يك فن‌آوري پيشگام در داخل كشور است، اضافه كرد: اين فن‌آوري به مرحله اي رسيده كه بايد به طور جدي در زمينه بازار محصولات نانو سرمايه‌گذاري‌ كرد و در كنار آن مسيري كه آغاز شده است استمرار يابد و حمايت‌هاي لازم از توليد و توسعه پژوهش و تربيت محققان صورت گيرد.

وي خاطر نشان كرد: آنچه تاكنون در سومين جشنواره فن‌آوري نانو رخ داده و مي‌تواند دستاورد اين جشنواره به شمار رود اين است كه با بررسي و بازديدي كه از شركت‌هاي دانش بنيان انجام شد، محصولات مبتني بر فن‌آوري نانو رصد، ارزيابي و انتخاب شدند و مقرر شد توسط معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري تا سقف دو ميليارد تومان اين تجهيزات خريداري و در راستاي حمايت از توليد محصولات شركت‌ها براي تقويت آزمايشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در اختيار اين مراكز قرار گرفته و هديه شود.

سلطانخواه تصريح كرد: در راستاي اين اقدام، راه براي اين كه محصولي در بازار مشتري پيدا كند باز شده و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: اين مساله از اولويت برنامه‌هاي ساير ستادهاي توسعه فن‌آوري مانند ستاد انرژي‌هاي نو و زيست فن‌آوري نيز هست كه در سال 89 محصولات شركت‌هاي دانش بنيان خريداري و به دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي هديه شود .

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور خاطر نشان كرد: به عنوان نمونه از برنامه‌هاي ستاد انرژي‌هاي نو اين است ، دانشگاه‌ها و مراكزي كه تقاضا دارند، مورد حمايت قرار گرفته تا نور محوطه دانشگاه‌ها با استفاده از انرژي خورشيدي تامين شود .

وي در ادامه اضافه كرد: براي اين كه فن‌آوري ها به بازارهاي بين‌المللي راه يابند، بايستي بسترها و زمينه‌هاي لازم توسط دولت و معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري با كمك ساير بخش‌ها فراهم شود كه در اين زمينه مذاكرات و توافقاتي با همكاري وزارت بازرگاني و شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صورت گرفته است.

به گزارش ايسنا، سلطانخواه تصريح كرد: در اين راستا زمينه و راه براي اين كه شركت‌هاي دانش بنيان محصولات خود را در نمايشگاه هاي بين‌المللي عرضه كنند، باز مي‌شود كه بخشي از اين حمايت‌ها توسط وزارت بازرگاني و بخشي توسط معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري صورت مي‌گيرد.

وي پايان عنوان كرد: اگر اين دو مورد دستاورد برگزاري جشنواره باشد، مي‌توان گفت برگزاري اين گونه جشنواره‌ها ثمرات و عايدات مثبتي را به همراه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha