• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8906-18101
  • خبرنگار : 71186

*كارخانه ايران‌خودرو در بابل افتتاح شد* نجم‌الدين: نبود خط ريلي مشكل‌زا شده؛ مقامات استان به وعده خود عمل كنند

*كارخانه ايران‌خودرو در بابل افتتاح شد*
نجم‌الدين:


نبود خط ريلي مشكل‌زا شده؛ مقامات استان به وعده خود عمل كنند
در شروع به كار پروژه مقامات استان قول داده بودند خط ريلي به طول 18 كيلومتر تا محل كارخانه راه‌اندازي شود كه اين وعده هنوز تحقق نيافته و مشكلاتي را در حمل ونقل تجهيزات كارخانه ايجاد كرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد نجم‌الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو - امروز در مراسم افتتاح سايت خودرو سمند سرير در بابل با بيان مطلب بالا افزود: ظرفيت توليد سايت خودرو در بابل 15 هزار دستگاه در سال بوده و اين سايت به توليد خودروهاي تشريفاتي و سفارشي گروه سمند اختصاص يافته است. وي با بيان اين كه بهره‌برداري از اين سايت براي 300 نفر به صورت مستقيم و سه هزار نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي خواهد كرد، گفت: سمند تشريفاتي سرير در اين سايت توليد مي‌شود. طول اين خودرو براي افزايش رفاه سرنشينان افزايش يافته و موتور آن نيز موتور زانتياست. او ادامه داد: در اين سايت حدود 15 ميليارد تومان سرمايه گذاري صورت گرفته كه 10 ميليارد تومان آن سهم سرمايه گذاري بانك صنعت ومعدن بوده كه پنج ميليارد تومان آن پرداخت نشده است. به گفته نجم‌الدين، به دنبال سفر استاني سال 1385 هيات دولت به مازندران پروژه احداث كارخانه خودروسازي در بابل به تصويب رسيد كه قرار بود با مشاركت بخش خصوصي اجرا شود. وي ادامه داد:‌ كلنگ ساخت اين كارخانه سال 1386 به زمين زده شد و در ادامه به دليل انصراف سهامداران و شركا، اجراي پروژه به تاخير افتاد تا اين كه در سال گذشته (1388) به دستور وزير صنايع و معادن و با تلاش ايران خودرو اين پروژه به تصويب رسيد. مديرعامل ايران‌خودرو با بيان اين كه اجراي اين پروژه از آبان 1388 شروع و درفروردين 1389 ظرف مدت پنج ماه به انجام رسيد، خاطرنشان كرد: سرعت اجراي اين پروژه ركوردي در اجراي پروژه‌ها به جاي گذاشته است. وي ادامه داد: عدم پرداخت به موقع تسهيلات از مشكلات اين پروژه بود كه اميدواريم با مساعدت بانك صنعت و معدن، باقي تسهيلات دريافت شده و طرح‌هاي توسعه‌اي انجام شود. او با بيان اين‌كه از محل سرمايه‌ در گردش شركت براي اجراي اين پروژه استفاده شده است، تصريح كرد: در حال حاضر براي فعاليت مناسب اين كارخانه به 10 ميليارد تومان نياز داريم كه اميدواريم از محل تسهيلات استان تامين شود. وي گفت: تغيير در نوع سوخت خودروها با توجه به هدفمند كردن يارانه‌ها در دستور كار قرار دارد و در ‌آينده نزديك به مرور موتورهاي پر مصرف از رده خارج شده و موتورهاي كم مصرف جايگزين خواهند شد. او همچنين با اشاره به برنامه توليد خودرو در سنگال ادامه داد: طرح توليد خودرو در سنگال با دستور وزير صنايع و معادن و دركوتاه‌ترين مدت در اين كشور اجرا شد. بخش اعظم اين پروژه نيز در يك ماه آينده با حضور رئيس جمهور و مقامات ارشد كشورهاي آفريقايي به عنوان پايگاه توليد خودرو در كشورهاي آفريقايي به بهره‌برداري خواهد رسيد. وي خاطرنشان كرد:‌ طراحي پلت‌فرم‌ها در ايران‌خودرو آغاز شده و تا سه سال آينده تمام خودروهاي ما داراي طراحي‌هاي جديد و برند ملي بوده و بقيه خودروها را از رده خارج مي‌كنيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha