• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8906-16432.165407

محرابيان:‌ كشنده هوو مشكلي ندارد، تريلر غيراستاندارد عامل تصادفات است

محرابيان:‌
كشنده هوو مشكلي ندارد، تريلر غيراستاندارد عامل تصادفات است

وزير صنايع و معادن در نشست خبري امروز خود تقصير تصادفات كاميون‌هاي هوو را به گردن تريلرهاي غير استاندارد بسته شده به اين كاميون‌ها  انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اكبر محرابيان در پاسخ به سوالي درباره‌ بي كيفيت بودن كاميون‌هاي هوو و تصادف‌هاي شديد اخير اين كاميون‌ها عنوان كرد: ‌به نظر مي‌رسد موضوع كاميون هوو در رسانه‌ها جنبه سياسي پيدا كرده و برخي غير تخصصي در اين باره حرف مي‌زنند.

وي افزود:‌ بايد در نظر داشت كه مشكل كيفيت كشنده هوو با تريلر وصل شده به آن فرق دارد. هوو چون كاميون ارزان قيمتي است مصرف‌كنندگان نيز تريلرهاي ارزان قيمت و غير استاندارد به آن وصل مي‌كنند كه عمده تصادفات به دليل همين تريلرهاي غير استاندارد بوده و كشنده خطر چنداني ندارد.

وي يادآوري كرد:‌ براساس آخرين تصميمات گرفته شده قرار شد كليه كاميون‌هاي هوو از سوي ايران خودرو ديزل فراخوان شوند تا سيستم‌هاي ترمز آن‌ها اصلاح شوند و بر چسب لازم روي اين كاميون‌ها نصب شود.

محرابيان با تاكيد براين كه همچنان با واردات خودروي بي كيفيت چيني به كشور مخالف است، اظهار كرد: همچنين متاسفانه در برخي موارد مشاهده شده كه تريلر نصب شده به كشنده هيچ تناسبي با آن نداشته و حتي عامل بروز سانحه نيز شده است.

وي توضيح داد: ‌در جريان سفر اخير خود كه از اصفهان به تهران مي‌آمدم آنجا نيز مشاهده كردم كه يك كاميون تصادف كرده بود و آنجا نيز نصب تريلر غير استاندارد عامل تصادف بود.

وزير صنايع و معادن همچنين با تكذيب افزايش احتمالي قيمت خودرو در بازار داخلي بعد از اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها، گفت:‌ اگر هم افزايش قيمتي هم رخ دهد آن را مديريت مي‌كنيم در مورد فولاد نيز چنين وضعيتي رخ داد كه ما با برگزاري جلساتي با تشكل‌هاي مربوطه افزايش قيمت فولاد در بازار داخلي كنترل كرديم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha