• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-15253
  • خبرنگار : 71132

عضو كميسيون اجتماعي درگفت‌وگوبا ايسنا: انتقال كارمندان از تهران احتياج به كار كارشناسي بيشتري دارد نمايندگان به دنبال بهبودوضعيت تهران با سازوكارقانوني هستند

يك عضو هيات رييسه‌ كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به مصوبه دولت براي انتقال كارمندان از تهران به شهرستان‌ها گفت: اين رويكرد، رويكرد درستي است اما اقدام دولت در اين راستا كافي نيست و نياز به كار كارشناسي بيشتر و حتي اجراي همزمان چند طرح دارد.

سيدجواد زماني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: مطمئنا اينكه تهران بايد از وضعيت تمركز فعلي خارج شود، مورد اتفاق همه است؛ چرا كه همين حالا كه هيچ وضع بحراني و حادي به وجود نيامده، مشكلات زيادي مانند ترافيك در پايتخت وجود دارد و اگر خداي نكرده اتفاق خاصي مثل زلزله در تهران بيفتد، جمع كردن آن غيرممكن مي‌شود.

وي افزود: با اين مقدمه ضروري به نظر مي‌رسد كه برنامه‌هايي براي كوچك كردن تهران اجرا شود. يكي از برنامه‌هاي دولت در اين راستا اين بود كه يكسري از كارمندان را از تهران خارج كند. اگر دولت در اين امر موفق شود به نظرم كار عقلايي و درستي است كه تعدادي زياد كارمندان در تهران را به استان‌ها و شهرستان‌هاي ديگر البته با راهكار قانوني انتقال دهيم.

نماينده‌ مردم كنگاور در خانه ملت يادآور شد: اينكه اجراي اين طرح چه ميزان موفقيت داشته را بايد از دولت پرسيد، اما من فكر مي‌كنم تا اين لحظه هدفي كه مدنظر دولت بوده، محقق نشده است. چرا كه بحث ما انتقال هزار يا دو هزار كارمند نيست؛ بلكه براي كوچك شدن تهران بايد برنامه‌هايي اجرا شود كه ميليوني از اين شهر خارج شوند. البته اينكه حداقلي هم به شهرهاي ديگر منتقل شوند، بد نيست اما اين حداقل مشكلي را حل نمي‌كند.

زماني، با تاكيد بر اينكه تمركززدايي از تهران احتياج به برنامه‌ريزي جامع‌تري دارد، تاكيد كرد: بايد چند نوع برنامه هماهنگ در اين راستا اجرا شود و كار كارشناسي بسياري روي آن صورت گيرد. در اين صورت است كه مي‌توان تهران را از اين حالت خارج كرد در غير اينصورت، اينكه به خروج كارمندان از تهران آن هم تنها در لفظ اكتفا كنيم به نظر نمي‌رسد كه چندان مثمرثمر باشد.

اين عضو هيات رييسه‌ كميسيون اجتماعي مجلس، با بيان اينكه دولت اگر برنامه‌اي داشته باشد بايد به مجلس مراجعه كند، گفت: نمايندگان مجلس نيز همه اين را قبول دارند كه تمركز اين تعداد جمعيت در تهران مشكل‌ساز است. گر چه ممكن است آنها در شيوه‌ي تمركززدايي اختلافي داشته باشند اما دولت مي‌تواند شيوه‌هاي گوناگون را به عنوان لايحه‌ كارشناسي شده به مجلس بياورد و قطعا مجلس هم در اين راستا دولت را همكاري مي‌كند چرا كه نمايندگان به دنبال اين هستند كه با ساز و كار قانوني وضعيت فعلي تهران را بهبود ببخشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha