• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8906-12515

وضعيت مبهم كيا در بازار ايران!

وضعيت مبهم كيا در بازار ايران!

نماينده رسمي دومين خودروساز بزرگ كره‌جنوبي در ايران هنوز درباره تاثير فراخوان اخير كياموتورز بر بازار كشورمان اظهارنظر رسمي و شفافي نكرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه شركت خودروسازي كياموتورز اخيرا براي جمع‌آوري بيش از 100 هزار دستگاه از خودروهاي معيوبش از بازارهاي جهاني فراخوان داد، دولت كره‌جنوبي نيز در اقدامي خصمانه اقدام به اعمال تحريم‌هاي يك جانبه عليه كشورمان كرد.

بخشي از اين تحريم مربوط به صادرات قطعات خودرو توليد كره به ايران مي‌شود. در همين حال مديرعامل كيا نيز به دليل فراخوان اين شركت از سمت خود استعفا داد.

البته تاكنون شركت كيا اعلام نكرده كه آيا صادرات خود به ايران را همچون شركت تويوتا متوقف مي‌كند يا خير؟ با اين وجود خريداران داخلي نگران اين هستند كه مشكلي در زمينه‌ تامين قطعات يدكي خودروهاي كيا به وجود بيايد.

در همين حال شركت اطلس خودرو، نماينده رسمي كياموتورز در ايران هنوز به صورت رسمي درباره روند فعاليت‌هاي اين شركت در شرايط به وجود آمده اظهارنظر رسمي نكرده است.

اين شركت همچنين به طور رسمي اعلام نكرده كه آيا با تحريم‌هاي جديد اعمال شده عليه كشورمان مشكلي در زمينه تامين قطعات يدكي خودروهاي كيا به وجود مي‌آيد يا خير؟

پيش از اين نماينده رسمي تويوتا در ايران اعلام كرده بود كه با وجود قطع صادرات بزرگترين خودروساز جهان به ايران هيچ مشكلي از نظر تامين قطعات يدكي و خدمات پس از فروش در كشورمان براي دارندگان خودروهاي تويوتا به وجود نخواهد آمد.

خودروسازان كره‌يي از جمله هيونداي و كيا از فعال‌ترين شركت‌هاي حاضر در بازار خودروهاي خارجي ايران محسوب مي‌شوند. پيش‌بيني مي‌شد با توقف صادرات تويوتا به ايران هيونداي و كيا سهم اين شركت از بازار ايران را به خود اختصاص دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha