• جمعه / ۵ شهریور ۱۳۸۹ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 8906-02452

مراسم توديع و معارفه رييس سازمان خصوصي‌سازي در سكوت خبري برگزار شد

مراسم توديع و معارفه رييس سازمان خصوصي‌سازي عصر روز چهارشنبه در سكوت خبري و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي رغم اعلام قبلي برگزاري مراسم توديع و معارفه رييس سازمان خصوصي سازي در سايت رسمي اين سازمان و ارسال دعوتنامه از ورود خبرنگاران به اين مراسم ممانعت شد و توديع و معارفه به صورت اختصاصي و بدون حضور نمايندگان رسانه‌ها در وزارت اقتصاد برگزار شد.

اين در حالي است كه برگزاري مراسم توديع و معارفه در سكوت خبري، به شايعات بركناري كرد زنگنه از سمت رياست سازمان خصوصي‌سازي و درخواست بازنشستگي اجباري وي دامن مي‌زند، شايعه‌اي كه از سال گذشته و پس از ابطال معامله بلوكي فولاد خوزستان مطرح شد ولي بنا به دلايلي به تعويق افتاد.

اين شايعات در حالي مطرح مي شود كه وي طي چهار سال و نيم رياست خود، علي رغم واگذاري سهام 328 شرکت به ارزش حدود 68.400 ميليارد تومان، ابطال معامله 30،5 درصدي فولاد خوزستان به ارزش 1364 ميليارد تومان و مسدود شدن حساب‌هاي اين سازمان، فروش پر حاشيه سهام 50 درصدي مخابرات و مطرح شدن ابطال اين معامله در مجلس، ابهامات طرح سهام عدالت، فروش شركت‌ها به شركت‌هاي شبه دولتي و در نهايت انتقادات گسترده كارشناسان و نمايندگان مجلس از روند واگذاري‌ها و احضار وزير اقتصاد به مجلس را در پرونده خود دارد و اين موارد از مهم ترين عوامل اتمام رياست پنج ساله حيدري كردزنگنه ذكر مي‌شود، رياستي كه در قالب درخواست بازنشستگي اجباري به پايان رسيد.

با اين حال رييس سابق سازمان خصوصي سازي با تمام اقدامات مثبت و منفي و حاشيه فراوان واگذاري ها و پس از موافقت وزير اقتصاد با درخواست بازنشستگي وي، عصر روز چهارشنبه رسما با سازمان خصوصي سازي خداحافظي كرد و صندلي خود را به پيمان نوري مديرعامل سابق بانك رفاه داد. شخصي كه تمام سوابق وي بانكي بوده و در زمينه خصوصي سازي،اصل 44 و بازار سرمايه سابقه اي نداشته است.

دکتر پيمان نوري بروجردي، رياست هيات مديره و مدير عاملي سابق بانک رفاه از سال 85 است كه داراي مدرک دکتراي تخصصي در مديريت مالي و حسابداري، کارشناسي ارشد در رشته مديريت بازرگاني و داراي مدرک کارشناسي در رشته حسابداري است و عضو موظف هيأت مديره بانک مسکن از سال 78 تا 85، رييس هيأت مديره شرکت سرمايه گذاري مسکن، نماينده دولت و رييس هيأت نظارت سازمان تأمين اجتماعي از سال 84، رييس کميته مبارزه با پولشويي، رييس هيأت عالي پژوهش بانک مسکن و عضو کميته فني آموزش ديوان محاسبات کشور را در کارنامه سوابق شغلي خود دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha