• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8905-05217.163174

رييس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري در گفت‌وگو با ايسنا: مذاكره با 4 شركت خودروساز خارجي براي راه‌اندازي خط توليد در ايران

رييس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي فني و اقتصادي ايران از مذاكرات چهار شركت خودروساز با ايران براي توليد خودرو در كشورمان خبر داد.

بهروز عليشيري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد:‌ چهار شركت خودروساز خارجي در حال مذاكره براي سرمايه‌گذاري و حضور در بازارهاي ايران هستند.

وي افزود: قطعا اين شركت‌ها از تجربيات شركت‌هاي خودروساز ايراني براي حضور در بازارهاي ايران استفاده خواهند كرد و يا ممكن است به صورت مشاركتي اين كار را انجام بدهند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به اين سوال كه چه شركت‌هايي در اين مذاكرات شركت مي‌كنند گفت: بايد مذاكرات نهايي شود تا نام‌ آن‌ها را اعلام كنيم.

به گزارش ايسنا، پيش از اين اخباري از سرمايه‌گذاري شركت‌هاي هيونداي و تويوتا براي سرمايه‌گذاري در ايران منتشر شده بود و عليشيري هم حدود سه ماه پيش براي اولين بار از حضور شركت‌هاي خارجي خودروساز در ايران خبر داده بود.

اين در حالي است كه چندي پيش ديتر زيچ، مديرعامل دايملر در جمع سهامداران اين شركت از كاهش و يا قطع همكاري‌هاي اين شركت با ايران خبر داد.

زيچ در آن زمان گفت كه دايملر به زودي 30 درصد سهام خود در شركت توليد موتورهاي ديزلي (زيرمجموعه ايران خودرو ديزل) را مي‌فروشد و سطح همكاري‌هاي خود را نيز با ايران كاهش مي‌دهد.

در اين باره عليشيري مي‌گويد: رفتن از اقتصاد ايران يعني ضرر. اقتصاد ايران جاي قهر کردن نيست و نرخ بالاي رشد سرمايه‌گذاري و نرخ بالاي بازگشت سرمايه‌گذاري در ايران به هيچ شرکتي اجازه نمي‌دهد که اين بازار را رها کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha