• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8903-17087.162132
  • خبرنگار : 71186

با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزايش سطح كيفي خودروهاي داخلي؛ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو: راهكارهاي اجرايي اين مصوبه مشخص شود

با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزايش سطح كيفي خودروهاي داخلي؛ 
عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو:
راهكارهاي اجرايي اين مصوبه مشخص شود
مكانيسم اجرايي مصوبه اخير مجلس در خصوص ارتقاي كيفيت خودروهاي توليد داخل بايد به درستي و روشني تبيين شود. اوستا گودرزي ـ ‌عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: ارتقاي كيفي خودروهاي توليد داخل نيازمند برنامه‌ريزي در دو شيوه كوتاه و بلند مدت است. وي با بيان اين‌كه در راهكار كوتاه مدت بايد به صورت ضربتي نسبت به كارآمد شدن سيستم نمايندگي‌ها و خدمات پس از فروش خودروها اقدام شود، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب با بهينه شدن فرآيند شبكه خدمات پس از فروش، صاحبان خودرو زحمات كمتري را براي رفع عيوب خودروهايشان متحمل خواهند شد. او خاطرنشان كرد: در اين زمينه نبايد تصور شود كه افزايش تعداد نمايندگي‌ها موجب بهبود سطح خدمات آن‌ها خواهد شد، بلكه نكته مهم مديريت بهينه و اصلاح تعرفه خدمات نمايندگي‌ها براي تشويق آن‌ها به ارائه سرويس بهتر به مشتريان است. وي ادامه داد: به اين ترتيب مي‌توان شبكه موجود را به‌گونه‌اي مديريت كرد كه فعاليت سيستم خدمات پس از فروش براي نمايندگي‌ها صرفه اقتصادي داشته باشد، اما صرف افزايش تعداد نمايندگي‌ها منجر به كاهش سودآوري آن‌ها شده و تاثيري نيز در افزايش كيفيت خدمات پس از فروش نخواهد داشت. گودرزي با بيان اين‌كه در بخش راهكارهاي بلندمدت نيز بايد براي ارتقاي سطح دانش و فناوري خودروسازان برنامه‌ريزي شده و در ساختار زنجيره تامين قطعات نيز بازنگري شود، تصريح كرد: با انجام اين اقدامات كيفيت قطعات و در نتيجه كيفيت خودروهاي توليدي افزايش خواهد يافت. وي ادامه داد: قطعه‌سازان متعدد و كوچك نمي‌توانند قطعات كيفي توليد كنند، بنابراين صنعت قطعه سازي بايد به سمت ايجاد قطعه‌سازان بزرگ و رده يك با توانمندي‌هاي فني و اقتصادي بالا حركت كنند تا بتوان سطح كيفي قطعات توليدي را افزايش داد. عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت با بيان اين‌كه مساله مهم در طرح ارتقاي كيفي خودروهاي داخلي، تعريف دقيق و روشن از راهكارهاي مربوطه است، تصريح كرد: بايد با تبيين اين راهكارها، ابلاغ آن به خودروسازان و نظارت بر حسن اجراي آن، زمينه اجرايي شدن مصوبه مجلس در اين خصوص را فراهم كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha