• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8903-06836.161430
  • منبع : مطبوعات

در نامه‌اي به رييس فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر جمعيت هلال احمر كشورمان براي پشتبياني موثر از مردم غزه اعلام آمادگي كرد

رييس جمعيت هلال احمر در نامه‌اي به رييس فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر، براي همكاري كامل با هرگونه ابتكار فدراسيون جهت پشتبياني موثر از مردم غزه اعلام آمادگي كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل نامه دكتر فقيه به تاداته روكوئوئه بدين شرح است:

« جناب آقاي رييس

با تاسف فراوان امروز خبر حمله‌ي نيروهاي اسراييل به كاروان كمك‌هاي بشردوستانه مردم غزه را شنيدم. بر اساس اطلاعات واصله اين حمله موجب تلفات متعدد در ميان امدادگران كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي بشردوستانه شده است.

همان‌گونه كه مطلعيد مردم غزه در يكي از بدترين شرايط انسان دوستانه در سال‌هاي اخير بسر برده‌اند و حمله اسراييل به غزه بيش از يك سال قبل بخش‌هاي عمده‌ زيرساخت‌هاي اقتصادي و اجتماعي غزه را نابود كرد كه موجب چند برابر شدن نيازهاي فوري به كمكهاي انسان دوستانه جامعه‌ي بين‌المللي شده است.

نهضت ‌بين‌المللي صليب سرخ و هلال احمر به عنوان بزرگ‌ترين شبكه انسان دوستانه بدون شك مسووليت مهمي در جهت حمايت و مساعدت مردم غزه كه امروز به عنوان يكي از آسيب‌ديده‌ترين و آسيب‌پذيرترين مردم دنيا شناخته شده‌اند دارد.

اينجانب معتقدم كه فدراسيون بين‌المللي به همراه 186 جمعيت ملي عضو آن داراي توانايي انسان دوستانه عظيمي است كه با استفاده از آن مي‌تواند اقدامات موثر به منظور ارائه‌ي خدمات بشر دوستانه و حمايت از مردم غزه معمول دارد. بنابراين مايلم از فدراسيون بين‌المللي و دبيرخانه آن درخواست كنم اقدامات مناسب از طريق اطلاع‌رساني درباره اين بحران بشردوستانه و دعوت از كليه‌ي جمعيت‌هاي ملي جهت نشان دادن همبستگي با مردم غزه و ارائه كمك‌هاي بشر دوستانه از راه‌هاي مختلف به عمل آورد.

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران آماده است تا پشتيباني و همكاري كامل خود را درباره هرگونه ابتكار فدراسيون جهت پشتيباني موثر از مردم غزه ارايه كند.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha