• جمعه / ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8901-01568

تبليغ استانداردبودن برنج‌هاي وارداتي در بروشورها نتايج آزمون جديد اين برنج‌ها چه زماني اعلام مي‌شود؟

هنوز گزارش نتايج آزمون مربوط به نمونه‌هاي جديد از برنج‌هاي وارداتي به كشور منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه چند هفته مانده به پايان سال گذشته، رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از آزمون مربوط به نمونه‌هاي جديد برنج‌هاي وارداتي به كشور خبر داد، با گذشت دو هفته از ابتداي سال جاري هنوز نتايج مربوط به اين آزمون منتشر نشده است.

نظام‌الدين برزگري در آن زمان عنوان كرده بود كه ظرف دو هفته نتايج مربوط به اين آزمون اعلام عمومي مي‌شود كه البته هنوز اين اتفاق رخ نداده است.

رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران پيش از آغاز سال 1389 به ايسنا گفته بود كه بايد نتايج مربوط به آزمون نمونه‌هاي جديد برنج‌هاي وارداتي را از مجلس و كميسيون بهداشت پرسيد، اين در حاليست كه كميسيون بهداشت مجلس نيز هنوز گزارش تازه‌اي در اين زمينه منتشر نكرده است.

نمونه‌هاي جديد به درخواست برخي نمايندگان مجلس از مبادي ورودي توسط سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران برداشته شده بودند.

البته مشخص نيست كه اين برنج‌ها در آزمايشگاه متعلق به سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران آزمون شده‌اند يا در آزمايشگاه مربوط به وزارت بهداشت.

برزگري پيش تر ابراز اميدواري كرده بود كه پرونده برنج‌هاي وارداتي تا قبل از پايان سال 1388 بسته شود، اما به نظر مي‌رسد تحقق اين موضوع دست‌كم تا پايان فروردين ماه امسال دست نيافتني به نظر مي‌رسد.

اين در حالي است که در تبليغات يکي از واردکنندگان برنج با استناد به نامه هاي اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان بوشهر خطاب به گمرک آورده شده که اين برنج ها مشکلي از لحاظ استاندارد ندارند.

مجلس شوراي اسلامي سال قبل در آخرين گزارشي كه درباره برنج‌هاي وارداتي به كشور منتشر كرد، نتيجه‌گيري شفاف و دقيقي نکرد.

از سوي ديگر امسال تغيير در تعيين حد مجاز فلزات سنگين موجود در برنج و به‌ويژه آرسنيك نيز محتمل به نظر مي‌رسد. اين مقياس از سوي گروهي از اساتيد سم‌شناس تعيين مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha