• چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8811-04111

وزير اقتصاد: * خوشه‌ سه‌اي‌ها هم يارانه مي‌گيرند * ساختار بانكي ما بسيار مستحكم است

وزير اقتصاد:
* خوشه‌ سه‌اي‌ها هم يارانه مي‌گيرند
* ساختار بانكي ما بسيار مستحكم است

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: خوشه سه‌اي‌ها هم يارانه مي‌گيرند و دريافت يارانه‌ محدود به خوشه‌ها نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سيدشمس‌الدين حسيني در حاشيه جلسه امروز هيات دولت با اشاره به برگزاري جلسات كارگروه تحول اقتصادي اظهار كرد: اين كارگروه فردا صبح هم با رييس‌جمهور جلسه دارد و مقرر شد مصوبات كارگروه به صورت اطلاعيه‌هاي رسمي از طرف سخنگو اعلام مي‌شود تا اطلاعات منسجم‌تر باشد.

وي درباره نگراني از افزايش قيمت كالاها پس از هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: طي يك سال گذشته شاخص عمومي قيمت‌ها ماه به ماه كاهش پيدا كرده و امروز شاهديم كه عددي كه در شهريور ماه سال گذشته 29 درصد بود در آذر 88 به 13.5 رسيده و اين روند ادامه پيدا خواهد كرد. مردم بايد مراقب باشند چون برخي تمايل دارند با برخي اخبار، تقاضاي زودرس ايجاد كنند و فشار بياورند.

وي ادامه داد: تاكيد مي‌كنم هم روند كاهشي تورم ادامه پيدا خواهد كرد و هم اينكه ذخيره‌سازي‌هاي لازم انجام شده و همكاران ما در وزارت بازرگاني هماهنگي‌هاي لازم براي ذخيره‌سازي و همچنين ايجاد سازوكارهاي نظارتي براي جلوگيري از اختلال در بازار را انجام داده‌اند.

وزير امور اقتصادي و دارايي درباره انتقاداتي كه به خوشه‌بندي‌ها وارد شده گفت: تاكيد مي‌كنيم كه در قانون به ما اجازه داده شده كه همه اقشار شامل طرح‌ هدفمند كردن يارانه‌ها و بازتوزيع نقدي خواهند شد لذا به هيچ وجه مردم نگران نباشند. اينكه كسي به سايت مراجعه و در سايت تحت عنوان خوشه سه طبقه‌بندي شده باشد به اين معنا نيست كه به او يارانه تعلق نمي‌گيرد؛ به خوشه سه هم يارانه تعلق مي‌گيرد. اين يك كار آماري بوده كه اطلاعاتي براي اجراي قانون فراهم كرده است. بازتوزيع يارانه‌ها را به سمتي مي‌بريم كه به همه افراد تعلق بگيرد و مردم نبايد دريافت يارانه‌ها را محدود به خوشه‌ها بدانند.

وي درباره دستور رييس‌جمهور مبني بر تغيير خوشه‌بندي گفت: نكته‌اي كه ايشان فرموده‌اند اين بود كه افراد با توجه به كدرهگيري مراجعه و اطلاعات را بازبيني كنند تا اشتباهات اصلاح شود.

حسيني گفت: از اين پس به خاطر اينكه از ارائه اطلاعات متفرقه پرهيز شود ما اطلاعات را براساس مصوبات و به صورت رسمي اعلام مي‌كنيم و مردم نگراني به خود راه ندهند.

وي درباره منشا برخي شايعات در مورد ورشكستگي بانك‌ها گفت: مسلم است كه ساختار بانكي در كشور ما بسيار مستحكم است و اين حرف‌هاي دروغ هم دو منشا بيشتر ندارد يك منشا آن شيطنت و ديگري ناآگاهي است يعني پس از اينكه برخي دولت‌ها به خاطر كينه‌توزي‌هاي سياسي موفق نشدند سيستم بانكي كشور را دچار مشكل كنند به زعم خود مي‌خواهند با فضاسازي و اخبار دروغ سيستم بانكي را تحت فشار قرار بدهند و اين شايعات همه دروغ است.

وي گفت: گروه ديگري هم هستند كه به خاطر بي اطلاعي‌ها به اين نوع شايعات دامن مي‌زنند و من از شما كه در صف مقدم اطلاع‌رساني هستيد مي‌خواهم كه به اين موضوعات توجه كنيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha