• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۸۸ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8811-02700

رييس مركز آمار در گفت‌وگو با ايسنا: همه اطلاعات خانوار استخراج شده ‌است اطلاعات صحيح را در سايت منعكس كرده‌ايم

رييس مركز آمار در گفت‌وگو با ايسنا:
همه اطلاعات خانوار استخراج شده ‌است
اطلاعات صحيح را در سايت منعكس كرده‌ايم

رييس مركز آمار ايران تصريح كرد كه همه اطلاعات مردم هنگام بررسي فرم اطلاعات اقتصادي خانوار با پايگاه‌هاي اطلاعاتي موجود در كشور كنترل شده است،‌ بنابراين حتي اگر كسي بخشي از دارايي‌هاي خود را در فرم منعكس نكرده باشد، مركز آن را پيدا كرده و در پايگاه اينترنتي به اطلاع فرد خواهد رساند.

محمد مدد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به اين سوال كه آيا مركز آمار فقط درستي اطلاعات منعكس شده توسط سرپرست خانوار در فرم اصلاعات اقتصادي را كنترل كرده يا اين كه اطلاعات نوشته نشده را نيز استخراج كرده است، افزود: ما همه اطلاعات مربوط به فرد را استخراج كرده‌ايم. به عنوان مثال اگر كسي خودرو داشته و آن را در فرم اطلاعات اقتصادي خانوار ننوشته است، ما پس از كنترل پايگاه اطلاعاتي راهور، در پايگاه اينترنتي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي به او يادآوري كرده‌ايم كه خودرويي داشته و آن را در فرم خود ذكر نكرده است.

او همچنين با بيان اين كه درصورت دادن اطلاعات غلط توسط افراد، اطلاعات صحيح توسط مركز آمار دريافت و جايگزين آن شده است، ادامه داد: ما اطلاعات صحيح را در پايگاه مر كز آمار قرار مي‌دهيم كه فرد با مراجعه و ديدن اين اطلاعات صحيح، مي‌تواند آن را تاييد كرده و يا به آن اعتراض كند.

مدد در پاسخ به اين سوال كه چرا يك خانواده دونفره با درآمد ماهيانه300 هزار تومان همراه يك خانواده دو نفره با درآمد ماهيانه 10 ميليون تومان هر دو در خوشه سوم قرار گرفته‌اند، گفت: وقتي مي‌گوييم درآمد بيش از متوسط در خوشه سوم قرار مي گيرد، فضا خيلي باز مي‌شود، ضمن اين كه تاكيد مي‌كنم خوشه سوم تنها 30 درصد جمعيت كشور را شامل مي‌شود و 70 درصد بقيه در خوشه‌هاي يك و دو قرار دارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha