• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 8810-10426

/تاثير هدفمندكردن يارانه‌ها در بازار سرمايه/ مديرعامل سابق شركت بورس در گفت‌وگو با ايسنا: بورس در وضعيت فعلي ارزيابي دقيقي از طرح نمي‌تواند داشته باشد

/تاثير هدفمندكردن يارانه‌ها در بازار سرمايه/
مديرعامل سابق شركت بورس در گفت‌وگو با ايسنا:
بورس در وضعيت فعلي ارزيابي دقيقي از طرح نمي‌تواند داشته باشد

با بهبود فضاي كسب و كار بخشي از هزينه‌ها كاهش مي‌يابد لذا دولت به شفافيت و مقررات‌گذاري به عنوان موضوعي كه در فضاي كسب و كار تاثير دارد، توجه كند.

علي رحماني ـ‌ مديرعامل سابق شركت بورس اوراق بهادار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ايسنا تاثير هدفمندكردن يارانه‌ها در بازار سرمايه را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: موضوع اساسي در اين طرح فضاي كسب و كار كشور است كه اگر بتوانيم فضاي كسب و كار را بهبود بخشيم شايد بتوانيم بخشي از هزينه‌ را كاهش دهيم.

به گفته وي در حال حاضر رتبه ريسك كشور دو مرتبه افزايش يافته و اين امر هزينه‌هاي مبادله براي كشور را افزايش مي‌دهد اين در حالي است كه مطمئنا شركت‌ها در بلندمدت مي‌توانند خود را با اين طرح تطبيق دهند.

عضو هيات علمي دانشگاه الزهرا تاكيد كرد: دولت بايد به شفافيت و مقررات‌گذاري به عنوان موضوعي كه در فضاي كسب و كار تاثير دارد توجه كند.

وي به تاثير رواني طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در بازار سرمايه اشاره كرد و با بيان اينكه بايد در اين زمينه اطلاع‌رساني بيشتري صورت گيرد گفت: يكي از دلايل تاثير رواني اين طرح مهم بودن آن است زيرا هنوز مشخص نيست كه طرح هدفمندكردن يارانه‌ها چگونه قرار است اجرا شود لذا بازار سرمايه در وضعيت فعلي نمي‌تواند ارزيابي دقيقي از آن داشته باشد.

مديرعامل شركت بورس با اشاره به تاثيرات كوتاه مدت اين طرح و افزايش هزينه‌ حامل‌هاي انرژي تصريح كرد: در بلند مدت اجراي اين طرح مي‌تواند به نفع اقتصاد كشور باشد ولي بايد پيش‌ زمينه‌ها در آن ديده شود.

به گفته رحماني كار عظيم و بزرگي در پيش است لذا بايد بپذيريم جمع بندي در اين زمينه دشوار است ولي اميدواريم در آينده وضع خوب شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha