• جمعه / ۴ دی ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8810-01684

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت: بايد براي حفظ اسلام، دين، قرآن، رهبري و دفاع از ولايت آگاه باشيم

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت گفت: بايد براي حفظ اسلام و دين و قرآن، رهبري و دفاع از ولايت آگاه باشيم. علما، دانشمندان امروز در پيشگاه خدا مسوولند اگر با نظر، فتوا، سخنان‌شان در مقابل اين گروه‌هاي ضعيف و متمايل و طرفدار سياستمداران و دشمنان اسلام ايستادگي نكنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري، صبح جمعه در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري امام حسين (ع) و تسليت اين مصائب جانگداز اهل بيت به پيشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبري گفت: حادثه عاشورا و كربلاي امام حسين(ع) از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است كه در هر دوره و زمان و براي هر نسل و جامعه يك حادثه تازه و مساله روز است. حادثه كربلا و عاشورا مساله تاريخي و جرياني كه در برهه‌اي از زمان رخ داده و مخصوص به آن است نيست. اين حادثه به همين دوران‌ها تعلق دارد و در همه دوران‌ها حادثه روز است.

وي با بيان اين كه در ميان امامان معصوم حسين بن علي (ع) جايگاه مخصوصي دارد، گفت: آيات قرآن فراواني وجود دارد كه دلالت بر عظمت و جايگاه ائمه اطهار و حسين (ع) است. پيامبر اسلام با گفتار و رفتار خود در دوران زندگي‌اش عنايت ويژه‌اي به امام حسين (ع) و امام حسن (ع) نشان دادند كه گوياي جايگاه مخصوص آن‌هاست.

اختري با اشاره به حديثي از پيامبر (ص) در مورد امام حسين (ع) و امام حسن (ع) مبني بر اين كه آن‌ها در حالت آتش‌بس و جنگ امام هستند، گفت: روايات متعددي درمورد اين دو امام از پيامبر وجود دارد. رفتار پيامبر با آن‌ها گوياي جايگاه اين دو امام است.

او ادامه داد: همه دانشمندان و حتي غيرمسلمان در مورد امام حسين (ع) و حادثه عاشورا كتب زيادي نوشته‌اند.

اختري با بيان اين كه اكثر علماي سني معتقدند امام حسين (ع) بر حق بوده و شهيد شده است و يزيد ظالم بوده است، گفت: بعضي از علماء اهل سنت معتقدند يزيد كافر بوده و از دين خارج شده است و همه نوشته‌اند لعن يزيد معاويه جايز است. اين موقعيت خاص امام حسين(ع) است.

اختري با بيان اين كه با بررسي ساده شرايط آن روز مشخص بود كه هر كس در مقابل حكومت آن زمان بايستد كشته مي‌شود و از نظر ظاهري نمي‌تواند پيروز شود، خاطرنشان كرد: هدف اصلي اسلام و دين پيامبر است. همان طور كه امام حسين‌ (ع) بارها به آن تاكيدكردند. مشكل براي اسلام و دين به وجود آمده بود. امپراطوري كه تشكيل شده به گونه‌اي است كه بنا دارد دين را محو كند كه اين موضوع در سخنان يزيد پس از حادثه عاشورا آشكار است و به همين دليل انسان مسلمان بايد در اين شرايط براي دفاع از دين قيام و حركت كند.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت اضافه كرد: امام علي (ع) فرمودند اگر بلايي براي انسان پيش آمد انسان بايد مال را فداي جان كند اما، اگر مصيبتي براي جامعه، عقيده و ايمان انسان به وجود آمد بايد انسان جان خود را فدا كند و قرآن با اشاره به ليله‌المبيت مي‌فرمايد: "آنان كه جان خود را براي دين خدا فدا مي‌كنند". در همين راستا طرفداران نيز بايد براي حمايت از امام و رهبر جان خود را فدا كنند. اين درس‌هايي است كه امام حسين (ع) به ما مي‌آموزد.

وي گفت: دفاع از دين اختصاص به يك زمان ندارد. هر زمان كه دين به خطر افتد بايد انسان جان خود را فدا كند. امروز دوران طلايي اسلام در زمان ماست كه امام خميني (ره) اسلام را بار ديگر زنده و به مسلمانان هويت دادند و آزادي و استقلال براي مردم به ارمغان آوردند. امروز روزي است كه شاهد موج پيروزي‌هاي اسلام در دنيا هستيم.

به گزارش ايسنا، اختري تاكيد كرد: امروز اسلام در دنيا بيش‌ترين پيرو را در تاريخ خود دارد. اگر امروز دشمني‌هاي آشكار و روشني را از سوي سران استكبار و ظلم و كفر و نفاق نسبت به اسلام مي‌بينيم و سياستمداران جهان عليه اسلام و انقلاب اسلامي و مكتب تشييع اين همه مقابله‌هاي سخت وجود دارد، براي آن است كه اسلام در حال پيشرفت است و به عنوان مكتبي زنده كه پاسخگوي نيازمندي‌هاي بشر امروز است، مطرح است. اعتقاد به اسلام توانست اسراييل را به شكست بكشاند و آن‌ها را در دنيا مفتضح كند. از همين رو دشمني‌ها زياد است.

وي ادامه داد: همان گونه كه در زمان امام حسين (ع) حضرت قيام كردند و از اسلام دفاع كردند ما نيز بايد از اسلام دفاع كنيم. رهبري در جامعه اسلامي جايگاه عظيمي دارد و اين از عظمت قانون اساسي جمهوري اسلامي است كه اين نظام را براساس ولايت فقيه و بر اساس ولايت شرعي كه از سوي امام زمان (عج) به جانشينان و فقهايش داده شده است در جامعه اسلامي ما در يك انسان متعبد، فقيه، آگاه، روشن، مدير و مدبر همانند مقام معظم رهبري در آن غالب نمودار كرده است. مقابله دشمنان اسلام و مقابله بسياري آن‌هايي كه امروز ناآگاهانه و يا مغرضانه از توطئه‌هاي دشمن حمايت مي‌كنند، تضعيف جايگاه رهبري است و سست كردن اعتقاد به اين اصل بزرگ و ارزشمند بسيار والاي ولايت فقيه است. آن‌ها مي‌خواهند رهبري قوي و بزرگ و آگاه وجود نداشته باشد و هوشياري نيافريند و موج ايجاد نكند. نمي‌خواهند رهبري قوي باشد كه همه توطئه‌ها را خنثي كند.

اختري گفت: در حادثه‌ي عاشورا مساله تعداد كم ياران امام حسين (ع) قابل توجه است. در پنج ماه حركت امام حسين (ع)، ياران اميرالمومنين و بسياري از شخصيت‌ها همراه او نشدند. براي جايگاه‌هاي شخصي آرزوهاي فردي و نفساني خودشان و انگيزه‌هاي مختلفي داشتند. برادران و خواهران نبايد ما گول شخصيت‌ها و افراد را در ميان جامعه بخوريم.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت خاطرنشان كرد: اين تفسير و تحليل اصلا صحيح نيست كه به صرف اين كه يك عده از افراد روزي در انقلاب جايگاهي داشتند و براي انقلاب زحمت كشيدند و در انقلاب بودند اما بعدا براي اين كه به آرزوهاي خود نرسيدند و كنار زده شدند و براي نفسانيات ديگري و خودشان را كنار كشيدند و بعضي به مقابله برخاستند و ما امروز بپرسيم پس اين‌ها چيست. بسياري از اين‌ها اطراف امام علي (ع) نبودند و امام حسين (ع) و علي را تنها گذاشتند. همان‌هايي كه در بدر، احد، صفين بودند اما در كربلا نيامدند. بدانيم امروز چشم دنياي اسلام و همه آزادگان دنيا به انقلاب اسلامي و رهبري جمهوري اسلامي است.

وي گفت: مسلمان سني و حتي غيرمسلمان در كشورهاي مختلف ديگر امروز تعجب مي‌كنند كه چرا عده‌اي از افراد كه خودشان را وامدار انقلاب مي‌دانند و از انقلاب سود بردند و از نام مقدس امام (ره) بهره بردند چرا امروز در مقابل انقلاب قرار گرفتند. ما بايد بدانيم و ثابت قدم باشيم. بايد ببينيم توطئه‌ها هماهنگ است همان گونه كه ضد انقلاب خارجي برنامه‌ريزي مي‌كند مي‌بينيم عده‌اي از افراد ناآگاه، خودخواه و خودكامه براي اين كه منافع آن‌ها تامين نمي‌شود با انقلاب و اسلام مخالفت مي‌كنند و مي‌خواهند با رهبري مخالفت كنند و جايگاه ولايت فقيه و رهبري را سست كنند.

اختري افزود: آن‌ها مثل اربابان‌شان از آزادي دم مي‌زنند اما، حاضر نيستند به مسلمانان آزادي بدهند. از آزادي دم مي‌زنند اما در كشورهاي خودشان مسلمانان اگر بخواهند مسجد بسازند جلوي آن‌ها را مي‌گيرند. مگر يادتان نيست هشت، نه سال پيش در همين دانشگاه تهران همان روزي كه آزادانديشي و گفت‌وگوي آزاد تشكيل مي‌دادند و عليه انقلاب و رهبري هر چه مي‌خواستند مي‌گفتند اما، اگر يك سخنران مي‌خواست از رهبري حمايت كند همان‌ها نمي‌گذاشتند او حرفش را بزند.

وي ادامه داد: آزاد انديشي را بهانه قرار مي‌دهند براي آن كه تسلط و سيطره پيدا كنند. اگر روزي سيطره پيدا كنند اساسي براي اسلام نخواهند گذاشت. همان گونه كه در شعارهاي خودشان اسلام را كنار گذاشتند. برهان‌شان همان است. ما بايد براي حفظ اسلام و دين و قرآن، رهبري و دفاع از ولايت آگاه باشيم. علما، دانشمندان و خطباء امروز در پيشگاه خدا مسوولند. آن‌ها كه درك مي‌كنند و نقشه‌هاي دشمن را مي‌فهمند در پيشگاه خدا مسوولند. اگر با نظر، فتوا، سخنان‌شان در مقابل اين گروه‌هاي ضعيف و متمايل و طرفدار سياستمداران و دشمنان اسلام ايستادگي نكنند. حركت آن‌ها را محكوم نكنند همه ما بايد تمام وجودمان بايد همه توطئه‌ها را خنثي كنيم. بايد همه را محكوم كنيم. اين مسووليتي است كه امروز در برابر دين خود داريم و درسي است كه از امام حسين (ع) و عاشورا فرا مي‌گيريم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha