معاون تضمين كيفيت پارس خودرو: رضايتمندي از كيفيت محصولات ما 20درصد از بقيه بيشتر است از انتخاب شدن خط توليد تندر90 ايران خودرو به عنوان بهترين خط متعجبيم
ميزان رضايت از كيفيت خودروهاي توليدي پارس خودرو نسبت به متوسط صنعت خودروسازي حدود 20 درصد بيشتر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي يونسيان - معاون تضمين كيفيت پارس خودرو - روز گذشته با بيان اين كه ميزان رضايت از كيفيت خودروهاي توليدي پارس خودرو در توليدات گروه نيسان در خودرو ماكزيما 77.6 درصد و رونيز 69.2 درصد اعلام شده است، خاطرنشان كرد: اين ميزان نسبت به متوسط كل صنعت خودروسازي كه 57.9 درصد است، حدود 20 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: در محصولات گروه رنو نيز ميزان رضايت از خودرو مگان 87.9 درصد و تندر 71.4 درصد بوده كه اين ميزان نيز نسبت به متوسط كل صنعت 18 درصد افزايش نشان ميدهد.
او با بيان اينكه در آخرين ارزشيابي كيفي، توليدات ماكسيما كماكان در صدر جدول قرار دارد، خاطرنشان كرد: تندر90 پارس خودرو نيز با نمره 32.5 در رديف چهارم و تندر90 ايران خودرو با نمره 34.2 در رديف ششم قرار دارد.
به گفته يونسيان براي توليد تندر90 با ظرفيت 150 هزار دستگاه در سال برنامهريزي شده كه تاكنون به اين ظرفيت نرسيدهايم. البته با توجه به سرمايهگذاري بالاي انجام شده و ساخت بالاي 60 درصد اين خودرو در نظر داريم در زمينه توليد كاربريهاي ديگر اين محصول مانند وانت با ظرفيت 850 كيلوگرم كار كنيم.
وي با بيان اينكه با توجه به الزامات تكليفي براي استفاده از ترمز ABS و نصب كيسه ايمني هوا (ايربگ) در خودروها برنامهريزي شده تا تمام توليدات پارس خودرو در آينده به اين سيستم مجهز شوند، تصريح كرد: خودروهاي تينا و قشقايي كه خطوط توليد آنها در حال نصب است، به طور كامل اين تجهيزات را داشته و پس از ورود به بازار در سطح خيلي خوب كيفي شركت بازرسي و كنترل كيفيت و در جايگاهي بالاتر از ماكسيما قرار خواهند گرفت.
او در ادامه با بيان اينكه تا پايان مهرماه 17 درصد افزايش توليد نسبت به سال گذشته داشتهايم، افزود: بر اساس ارزشيابي شركت بازرسي و كنترل استاندارد ايران، كيفيت محصولاتمان 8 درصد بهبود يافته است.
وي در پاسخ به سوالي درباره دلايل تفاوت كيفيت تندر90 توليدي پارس خودرو و ايران خودرو گفت: كيفيت محصولات در 9 كد ارزيابي ميشود. به عنوان مثال توليد بدنه در ايران خودرو به صورت دستي انجام ميشود، اما در پارس خودرو رباتيك است، بنابراين وضعيت بدنه تندر90 توليدي پارس خودرو از نظر كيفي مطلوبتر است.
او برتري محصول پارس خودرو نسبت به ايران خودرو را به خطوط توليد و تجهيزات آن مرتبط دانست و گفت: سالن توليد و خط توليد پارس خودرو براي توليد تندر90 مختص همين خودرو طراحي و نصب شده، در حالي كه در ايران خودرو تغيير كاربري براي اين خودرو صورت گرفته است.
وي همچنين در پاسخ به اينكه پس چطور در همايش روز ملي كيفيت خط توليد تندر90 توليدي ايران خودرو به عنوان بهترين خط توليد خودرو در كشور انتخاب شد؟ خاطرنشان كرد: از اين موضوع متعجبيم و به شدت به آن اعتراض داريم. قطعا نامهاي را تهيه و به آن مرجع ميفرستيم تا اعلام كند كه اين ارزشيابي را چگونه و بر اساس چه معيارهايي انجام داده است.
يونسيان با بيان اينكه بايد ديد دليل آنكه مشتريان، تندر90 توليدي پارس خودرو را 300 تا 400 هزار تومان گرانتر از تندر توليدي ايران خودرو ميخرند، چيست، افزود: به نظر ميرسد پس از آنكه از ايران خودرو دعوت شد تا توليد تندر90 را دوباره از سر بگيرد، همه به نوعي كمك ميكنند تا اين سيستم انگيزه گرفته و بتواند توليد كند.
وي افزود: شايد نيز اينگونه نگاه ميشود كه با توجه به آنكه در ايران خودرو هزينهاي براي نصب خط توليد اين خودرو صورت گرفته، معطل ماندن آن و عدم توليد به ضرر منافع ملي است، بنابراين به ايران خودرو كمك شد تا توليد تندر90 را از سر بگيرد.
معاون تضمين كيفيت پارس خودرو در پاسخ به سوال ديگري مبني بر آنكه سيستمهاي كيفي حاكم بر توليدات پارس خودرو چگونه است و آيا شما موافق حذف رنوپارس از چرخه توليد تندر90 هستيد؟ گفت: واقعيت آن است كه اگر اتفاقات مثبتي در افزايش كيفيت توليدات رخ داده، به دليل نظارتي است كه نيسان و رنو در روند توليد داشتهاند و شايد در صورت حذف اين نظارتها، وضعيت كيفي مقداري افت كند؛ هر چند كه ما در حوزه كيفيت آموزشهاي لازم را ديدهايم.
وي همچنين درباره چالشهاي صنعت خودرو ايران تصريح كرد: بزرگترين الزام صنعت خودرو الزامات كيفي است كه بايد به آن بيش از پيش اهميت داده شود. در يك نگاه درازمدت با صرف اندكي هزينه بيشتر در خط توليد، از خرابي قطعات خودرو در آينده و صرف هزينههاي به مراتب بيشتر جلوگيري خواهد شد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات