• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۸۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-02723.144773
  • منبع : نمایندگی قزوین

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي : جامعه نگران اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها نباشد با اجراي صحيح اين طرح انقلاب اقتصادي در کشور ايجاد مي شود

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي :
جامعه نگران اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها نباشد
با اجراي صحيح اين طرح انقلاب اقتصادي در کشور ايجاد مي شود

به گفته نايب رييس محلس شوراي اسلامي اگر با برنامه و هدفگذاري صحيح در جهت اجراي لايحه هدفمندي يارانه ها حرکت کنيم،در دهه چهارم انقلاب قدرت بي بديل و مطرح در منطقه خواهيم شد.

به گزارش ايسنا حجت الاسلام ابوترابي فرد در همايش بررسي و تبيين لايحه هدفمندي يارانه ها در قزوين با بيان مطلب فوق اظهار کرد : کشور ما داراي پتانسيل‌ها و ارزش‌هاي استثنايي بوده که با اجراي درست و اصولي اين لايحه يک انقلاب بزرگ اقتصادي در کشور ايجاد خواهد شد.

وي با اشاره به مصرف روزانه 4 ميليون بشکه نفت در کشور گفت: با مطالعات انجام شده اگر شرايط به همين صورت ادامه يابد تا پايان برنامه پنجم بايد همه صادرات نفت و گاز را براي واردات انرژي جهت مصارف اقتصادي هزينه کنيم.

وي خاطر نشان کرد: ما بايد در 4 سال گذشته حدود 148 ميليارد دلار طبق برنامه در صنعت نفت سرمايه گذاري مي کرديم که اين عدد به 64 ميليارد دلار کاهش پيدا کرد.

ابوترابي در خصوص پيوند جدي صنعت و جامعه به يارانه گفت: يک اعتياد جدي بخش‌هاي مختلف صنعت ،کشاورزي، خدمات به يارانه شکل گرفته که بايد با يک برنامه تدريجي و قانونمند اين موضوع هدايت شود.

وي افزود: دولت بزرگترين مصرف کننده يارانه در کشور بوده که براي ارايه بهتر خدمات پس از اجراي اين لايحه سعي شده همه ابعاد اين موضوع بررسي و لحاظ شود.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه ضمن اشاره به اجرايي شدن اين لايحه در مدت 5 سال گفت: تا آنجايي که مي توانيم دست دولت را باز گذاشته‌ايم و قطعا مجلس نيز در خدمت دولت بوده تا به اهداف خود در اين لايحه دست يابد.

وي ضمن اشاره به اين‌که شيب حرکت 5 ساله به دست دولت سپرده شده، افزود: مجلس اين دغدغه را داشته که در سال پايه با شيب کمتري اين موضوع آغاز شود.که براي درآمدهاي حاصل از اجراي اين لايحه در سال اول يک حداقل و حداکثري بين 10تا20 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

ابوترابي خاطر نشان کرد : 50 درصد ازدرآمدهاي حاصل از هدفنمد کردن يارانه براي کمک به اقشارآسيب پذير است که دست دولت براي همه دهک ها باز گذاشته شده که اقشار جامعه را بر اساس درآمد و هزينه مورد حمايت قرار دهد.

وي افزود: 30 درصد اين منابع براي تقويت زيرساخت‌هاي اساسي کشور و 20 درصد نيز براي جبران افزايش هزينه هاي دولت که براي تداوم بخشيدن به ارايه خدمات از سوي دولت است .

ابوترابي خاطر نشان کرد :در ماده 15، ده واحد-درصد اختيار جابه جايي اين رديف‌ها را هم در اختيار دولت گذاشته ايم تا با دست باز اين موارد را پيگيري نمايد.

وي با اشاره به اين‌که جامعه نبايد از اجراي اين لايحه نگران باشد گفت: يک دهم يارانه بخش انرژي براي سال پايه است که اين منبع به بخش‌هاي مختلف صنعت،کشاورزي ،خدمات وغيره باز مي گردد.

ابوترابي گفت: اگر ما بتوانيم بازار داخلي را در اختيار کالاهاي ايراني قرار دهيم، قطعا بازار کشورهاي ديگر را نيز در دست خواهيم گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha