وزير صنايع ومعادن در پاسخ به ايسنا: رنوپارس به برخي از بندهاي قرارداد تندر90 متعهد نيست حمايت از صنايع انرژيبر پس از حذف يارانهها ادامه مييابد
وزير صنايع و معادن دليل اصلي كاهش توليد تندر90 در سال جاري را مربوط به عمل نكردن شركت رنوپارس به برخي از بندهاي قراردادش با ايران مربوط دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علياكبر محرابيان امروز در حاشيه مراسم روز ملي كيفيت در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه دليل اصلي كاهش توليد تندر90 امسال نسبت به سال قبل چيست؟ گفت: برنامه ما در وزارت صنايع و معادن رشد توليد خودرو با تكيه بر عمق ساخت داخل است. در قرارداد توليد تندر90 نيز به موضوع ساخت داخل اشاره شده و به طور طبيعي اگر اين بخش از قرارداد به خوبي پيش نرود، كاهش توليد تندر 90 رخ ميدهد.
به گفته وي هماكنون ايران جزو معدود كشورهايي است كه توليد خودرو در آن با رشد مواجه شده است.
وزير صنايع و معادن همچنين در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبني بر اينكه با اجراي لايحه هدفمند كردن يارانهها بخش صنعت و معدن كشور چگونه ميتواند به فكر افزايش كيفيت محصولات خود باشد؟ توضيح داد: لايحه هدفمند كردن يارانهها به زودي به قانون تبديل ميشود و اگر اجرا شود، بندهايي در آن وجود دارد كه براساس آنها حمايت از توليد به صورت پلكاني ادامه خواهد يافت.
وي اضافه كرد: پرداخت يارانه در بخشي از صنايع انرژيبر نيز همچنان ادامه خواهد داشت و در ساير صنايع نيز كاهش يارانه به صورت پلكاني انجام خواهد شد.
محرابيان در عين حال با اشاره به اينكه از حدود يك سال پيش ستاد تحول در وزارت صنايع و معادن ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: اين ستاد وضعيت صنايع انرژيبر را پس از حذف يارانهها بررسي كرده و به صورت جزيي نحوه حمايت از اين صنايع را به صورت برنامه در آورده است و هماكنون منتظر قانون هدفمند كردن يارانهها هستيم تا آن را اجرا كنيم.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات