• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8808-00004.128566
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي خبر داد: حمله تروريستي ضدانقلاب به پاسگاه نظامي "والانچي" در مرز ايران،ترکيه،عراق و شهيد و زخمي‌شدن 6 تن

فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي خبر داد:
حمله تروريستي ضدانقلاب به پاسگاه نظامي "والانچي" در مرز ايران،ترکيه،عراق و شهيد و زخمي‌شدن 6 تن

فرمانده انتظامي استان آذربايجان‌غربي گفت: بر اثر سنگين‌ترين حمله تروريستي نيروهاي ضد انقلاب به پاسگاه نظامي منطقه "والانچي" در مرز سه‌گوش ايران، ترکيه و عراق، در تاريخ 19 آبان، يک نفر شهيد و پنج نفر زخمي شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار "حسن کرمي" اظهار داشت: براي تکميل پروژه‌هاي عمراني مرزها، طي پنج سال آينده به 159 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم. هر ساله تعمير پاسگاه‌ها، ايجاد موانع فيزيکي در مرزها و تعمير جاده‌هاي مرزي هزينه زيادي مي‌طلبد که نيروي انتظامي آذربايجان‌غربي با هزينه داخلي استان تا حدي جوابگوي اين نيازها بوده است.

وي ادامه داد: در سه سال گذشته فقط 30 ميليارد تومان اعتبار به نيروي انتظامي آذربايجان‌غربي اختصاص داده شده است که اعتبارات لازم در سال جاري نيز هنوز به نيروي انتظامي استان ابلاغ نشده است.

وي با تاکيد بر اينکه بايد وظايف نيروي انتظامي استان در احداث طرح‌هاي عمراني بين ارگان‌هاي مختلف تقسيم‌بندي شود، گفت: صرف تمام توان و هزينه در حفظ و ارتقاء امنيت استان به مراتب مهمتر از اجراي طرح‌هاي عمراني است.

به گزارش ايسنا، فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: بعد از تلاش سه ساله نشان داديم که مرزها قابل کنترل هستند.

سردار کرمي با بيان اينکه مرزنشينان کشورمان نبايد در برخورد نيروي اتتظامي با قاچاقچيان آسيب ببينند، افزود: در تاريخ 19 آبان سنگين‌ترين حمله تروريستي نيروهاي ضد انقلاب به پاسگاه نظامي منطقه "والانچي" در مرز سه‌گوش ايران، ترکيه و عراق صورت گرفت که در اين حادثه يک نفر شهيد و پنج نفر زخمي شدند.

وي با اشاره به کاهش 80 درصدي قاچاق کالا در آذربايجان‌غربي، گفت: در سال جاري 25 مورد درگيري بين نيروي انتظامي و قاچاقچيان صورت گرفته که اين آمار کاهش 62 درصدي درگيري‌ها را نشان مي‌دهد.

فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي گفت: در دو هفته گذشته 106 کيلو انواع مواد مخدر، 4 قبضه اسلحه گرم، 15 دستگاه اتومبيل، کشف و ضبط شده که در اين رابطه 310 نفر دستگير شده‌اند.

كرمي در رابطه با اخاذي يک فرد در شهرستان مهاباد، گفت: طي هفته گذشته در اين شهرستان فردي با وعده اعزام به مکه اقدام به کلاهبرداري از 371 نفر کرده که مبلغ يک ميليارد و 298 ميليون تومان به سرقت برده است.

وي در پايان با بيان اينکه يک‌هزار نفر در سال گذشته به مراکز ترک اعتياد استان معرفي شده‌اند، افزود: از اين تعداد 510 نفر در مراکز دولتي در حال درمان هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha