• جمعه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8806-00750.110524

آمار نشان داد؛ وضعيت نامناسب واحدهاي توليدي مصالح ساختماني در استان تهران از نظر داشتن علامت استاندارد

آمار نشان مي‌دهد كه كمتر از 50 درصد واحدهاي توليد آجر، پلي استايرن، چراغ روشنايي و پي وي سي فعال در استان تهران داراي نشان استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه براساس مصوبه دولت از ابتداي تيرماه سال جاري استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در كليه ساخت و سازها اجباري شده است به‌نظر مي‌رسد هنوز بسياري از واحدهاي توليد مصالح ساختماني در استان تهران موفق به دريافت نشان استاندارد نشده‌اند. بر اين اساس در زمينه توليد آجر از مجموع17 واحد توليدي فعال در استان تهران تنها 3 واحد معادل 18 درصد موفق به دريافت نشان استاندارد شده‌اند.

در بخش توليد پلي استايرن وضعيت بسيار وخيم‌تر بوده به طوريكه هنوز هيچ يك از 12 واحد توليدي نشان استاندارد دريافت نكردند.

در دو بخش چراغ روشنايي و پي وي سي از مجموع 6 و 11 واحد توليدي به ترتيب تنها 2 و 5 واحد نشان استاندارد را دريافت كرده‌اند. البته وضعيت در ساير حوزه‌هاي مربوط به توليد مصالح ساختماني در استان تهران نيز تعريف چنداني نداشته است. به طوري كه از مجموع 17 واحد توليدي تيرچه تنها 9 واحد معادل 52 درصد از كل واحدها موفق به دريافت نشان استاندارد شدند.

در بخش‌هاي عايق رطوبتي، افزودني بتن، كنتر آب و بلوك سيماني نيز به ترتيب حدود 54، 57 ، 50 و 64 درصد از كل واحدهاي توليدي فعال در استان تهران نشان استاندارد را اخذ كردند.

اما بهترين عملكرد مربوط به حوزه توليد سيمان بوده كه از پنج واحد فعال در سطح استان هر پنج واحد نشان استاندارد را گرفته‌اند.

البته موفقيت در اين بخش بيشتر به اين دليل بوده كه كارخانه‌هاي سيماني با توجه به حجم فعاليتي كه دارند عملا چاره‌اي جز دريافت نشان استاندارد و فعاليت طبق استانداردها را ندارند و در واقع اگر اين واحدها نشان استاندارد را نگيرند خيلي زود فعاليتشان متوقف مي‌شود.

بعد از بخش سيمان نيز واحدهاي توليد سيم و كابل باحدود 83 و توليد رنگ با حدود 94 درصد بهترين عملكرد را در دريافت نشان استاندارد داشته‌اند. در ساير حوزه‌ها مانند بتن، شن و ماسه، لامپ، پلي اتيلن و پلي پروپيلن نيز عملكرد واحدهاي توليدي فعال در سطح استان تهران بيش از 70 درصد بوده است به عنوان مثال هم‌اكنون حدود 80 درصد از واحدهاي توليد بتن نشان استاندارد را دريافت كرده‌اند كه البته با توجه به اهميت فوق‌العاده بتن در ساخت و سازها انتظار مي‌رود اين عدد بيشتر هم شود.

هم‌اكنون بيشترين واحدهاي توليدي در حوزه مصالح ساختماني در سطح استان تهران مربوط به واحدهاي توليد شن و ماسه، بتن، رنگ، سيم و كابل و پلي اتيلن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha