• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8806-00617.109862
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

واكنش قشقاوي به جوسازي مقامات آرژانتين پيرامون وزير دفاع پيشنهادي دولت دهم

واكنش قشقاوي به جوسازي مقامات آرژانتين پيرامون وزير دفاع پيشنهادي دولت دهم

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات مقامات آرژانتين درباره جوسازي پيرامون وزير پيشنهادي دولت دهم خاطرنشان كرد: مواضع مقامات آرژانتين دخالت آشكار در امور داخلي ايران بوده و ما اين اقدام غيرقانوني را شديدا محكوم مي‌كنيم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ حسن قشقاوي ـ سخنگوي وزارت امور خارجه ـ با اشاره به ضرورت توجه به اصول حقوقي هم‌چون اصل برائت، مداخله نكردن و احترام به حاكميت ساير كشورها به دولت آرژانتين گفت: ما توصيه مي‌كنيم به جاي فرافكني و سوء استفاده تبليغاتي به دنبال شناسايي مرتكبان واقعي اين اقدام تروريستي باشند كه بر اساس اسناد و مدارك موجود در داخل آرژانتين عاملان واقعي آن قابل شناسايي هستند.

قشقاوي خاطرنشان كرد: از سال 1994 تاكنون دستگاه قضايي آرژانتين با وجود ادعاي خود مبني بر تحقيقات گسترده‌اي كه انجام شده است نتوانسته حتي يك مورد سند حقوقي ـ قضايي محكمه‌پسند عليه ديپلمات‌ها و مقامات سياسي نظامي كشورمان ارائه و يا اثبات كند. حداكثر سند ارائه شده از سوي دادستان آرژانتيني شهادت‌هاي غيرمستقيم، سراسر كذب و تناقض‌گويي‌هاي برخي از عناصر منافقين و يا ديگر عناصر ضد انقلاب است كه خود مورد پيگرد سازمان اينترپل هستند.

وي افزود: قاضي گالئائو ـ مسوول پيشين تحقيقات اين پرونده ـ كه هم‌چنان ادعاهاي واهي و غيرقابل اثبات وي عليه اتباع كشورمان عينا مبناي سناريو پردازي‌هاي دادستان نيسمان است خود اتهام فساد و رشوه 400 هزار دلاري محاكمه و از كار بركنار شد. او نقش بارزي را در امحاء اسناد و مدارك متقن و مستدلي كه همگي نشان از تصفيه حساب‌هاي داخلي صهيونيست‌ها در جريان اين انفجار بوده، بر عهده داشت و در نهايت موجبات انحراف پرونده از مسير واقعي خود به سمت اتهام عليه اتباع كشورمان و در حاشيه امن قرار دادن مرتكبان واقعي را پديد آورد و اينك همان ادعاهاي دروغين گالئائو در طراحي‌هاي نيسمان تكرار شده است.

قشقاوي تصريح كرد: اين كه قوه قضاييه آرژانتين تحت فشار، رشوه و تبليغات لابي صهيونيست‌ها مسير پرونده‌هاي قضايي را در جهت منافع صهيونيست‌ها و نه منافع ملت آرژانتين هدايت و پيگيري مي‌كند، توهين به فهم و شعور ملت آرژانتين و فريب افكار عمومي است.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به آثار اين فرافكني خاطرنشان كرد: ادامه روند بي‌نتيجه تحقيقات آميا پس از گذشت پانزده سال و صرف ميليون‌ها دلار از جيب ملت آرژانتين براي سرپوش گذاردن بر نقش صهيونيست‌ها و عوامل داخلي آن‌ها در انفجار آميا و ساير حوادث تروريستي در آرژانتين و متهم كردن ساير كشورها، نه تنها توهين بلكه تضييع حقوق ملت آرژانتين است كه به نظر مي‌رسد كماكان در آينده ادامه خواهد داشت.

قشقاوي در پايان يادآوري كرد: بدون ترديد ملت آرژانتين استحقاق آن را دارد كه از يك قوه قضاييه سالم برخوردار باشد؛ بنابراين پيشنهاد ما به دلسوزان و نخبگان و روشنفكران و حتي وكلا و قضات درسكار و صادق آرژانتين آن است كه بيش از اين اجازه ندهند، اعتبار و شان ملت آرژانتين در راستاي منافع صهيونيست‌ها و باندهاي فاسد در داخل كشور آرژانتين به بازي گرفته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha