• سه‌شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8806-00588.109681

نماينده قائمشهر درگفت‌وگوباايسنا: ورادات بي‌رويه برنج، كشاورزان را زمين‌گير و شاليزارها را از بين برد

نماينده قائمشهر درگفت‌وگوباايسنا:
ورادات بي‌رويه برنج، كشاورزان را زمين‌گير و شاليزارها را از بين برد

نماينده مردم قائمشهر و سوادكوه در مجلس گفت: به دليل سياست‌هاي نادرست وزارت بازرگاني و واردات بي‌رويه، صنعت برنج، مركبات و چاي ضربه جدي خورده است.

عزت‌الله اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه استاندارد محيط زيست و وزارت بازرگاني ما كارهايشان به روز نيست، گفت: به عنوان مثال محيط زيست به جاي آن‌كه طرح جامع محيط زيست را ارائه كند در مواردي جلوي طرح‌هاي مصوب دولت را مي‌گيرد و مي‌گويد مشكل محيط زيستي دارد.

وي گفت: موسسه استاندارد هم به همين صورت است، به گونه‌اي كه مجهز به علم روز و كارشناسان به روز نيست.

يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس درباره واردات برنج در كشور نيز گفت:‌ هر كسي مي‌تواند محاسبه كند كه چه ميزان برنج در كشور توليد مي‌شود و چه ميزان نياز داريم و مابه‌التفاوت آن چه ميزان است كه بايد وارد شود، حال چرا وزارت بازرگاني به اين موضوع بي‌توجه است، نمي‌دانم.

وي گفت: بايد مابه‌التفاوت توليد و مصرف را وارد كرد نه آن‌كه آن‌قدر برنج وارد كنند كه توليدكننده زيان ديده و مجبور به تغيير كاربري زمين شود.

اكبري گفت: در سال‌هاي اوايل انقلاب تيم‌هايي از استانداري وجود داشت كه از تغيير كاربري اراضي جلوگيري مي‌كردند، اما الان با وارد كردن برنج ارزان، به كشاورزان گفته مي‌شود كه به سراغ محصول ديگري بروند، در حالي كه بعد از اين تبديل و تغيير كاربري، واردكنندگان برنج ديگر ارزان نمي‌دهند، و ديگر هم زمين تغيير داده شده را نمي‌توان به توليد برنج برگرداند.

نماينده قائمشهر تاكيد كرد: در اين موضوع وزارت بازرگاني مقصر اصلي است، زيرا هيچ برنامه‌اي براي تنظيم بازار ندارد و وزارت جهادكشاورزي بايد از حيطه كشاورزان دفاع كند، به همين منظور با وزير جهادكشاورزي صحبت كردم.

اكبري ابراز داشت: به بهانه حمايت از مصرف كننده، واردات را افزايش دادند، اما اكنون از آلودگي برنج‌هاي وارداتي بسيار ضرر خواهند ديد، ضمن آن‌كه موسسه استاندارد بايد قبل از اين وارد مي‌شد.

وي گفت: در اين باره با وزير جديد بازرگاني صحبت كردم و از او قول گرفتم كه در اولين فرصت بحث برنج را پيگيري كند، زيرا در حال حاضر به دليل سياست‌هاي نادرست اين وزارتخانه، برنج و مركبات و چاي ضربه جدي خورده است و كشاورزان ضرر بسيار كرده‌اند.

عضو كميسيون صنايع تاكيد كرد: ما نمايندگان استان‌هاي شمالي كشور به صورت جدي در جهت حمايت از كشاورزان، پيگير اين مساله خواهيم بود و با وزراي مربوطه آن را دنبال مي‌كنيم تا ديگر اين موارد تكرار نشود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha