• سه‌شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8806-00554.109459

يك عضو كميسيون اقتصادي در گفت‌وگوباايسنا: دستگاه‌هاي ذيربط چرا بعد از گذشت سال‌ها، اكنون متوجه بيماري‌زا بودن برنج‌هاي وارداتي شده‌اند

يك عضو كميسيون اقتصادي در گفت‌وگوباايسنا:
دستگاه‌هاي ذيربط چرا بعد از گذشت سال‌ها، اكنون متوجه بيماري‌زا بودن برنج‌هاي وارداتي شده‌اند

نماينده‌ي مردم زنجان و طارم در واكنش به خبر آلودگي برنج‌هاي وارداتي با بيان اين‌كه احتمالا موضوع چيز ديگري است، گفت: چگونه است كه بعد از گذشت سال‌ها و تغيير ذائقه‌ي مردم، اكنون متوجه بيماري‌زا بودن برنج‌ها شده‌اند.

جمشيد انصاري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي بحث بيماري‌زا بودن برنج‌هاي وارداتي با بيان اينكه مسائل بهداشتي و آلودگي مواد غذايي تخصص من نيست، گفت: اما حتما براي جامعه اين سوال وجود دارد كه اگر برنج‌هاي وارداتي اين نوع آلودگي شيميايي را دارد چطور دستگاه‌هاي ذي‌ربط در طول اين مدت متوجه آن نشده‌اند.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين‌كه هركس كه مي‌خواهد مواد غذايي وارد كشور كند قبل از اجازه ترخيص كالا و مواد غذايي، هم موسسه‌ي استاندارد آزمايش‌هاي لازم را بر روي آن انجام مي‌دهد و هم سازمان انرژي اتمي از باب آلودگي هسته‌يي آن را آزمايش مي‌كند و واردكنندگان هزينه‌هايي را بابت آزمايشات اين دو موسسه به آنها پرداخت مي‌كنند، تصريح كرد: وقتي واردكنندگان نمونه كالاي وارداتي را به اين دو سازمان داده‌اند و آزمايشات انجام شده و هزينه‌ها نيز پرداخت شده، چگونه است كه قبل از واردات متوجه نشده‌اند و به صورت گسترده‌اي برنج وارد و توزيع شده و بخش عمده‌اي از مردم مصرف كردند و اكنون متوجه آلودگي شده است.

وي گفت: اعلام بيماري‌زا بودن در اين زمان نشان‌دهنده‌ي آن است كه يا آن دستگاه‌ها در زماني كه بايد به وظايف قانوني خود عمل مي‌كردند، به درستي عمل نكردند و آزمايشات بدون دقت لازم بوده است و مجوزهاي لازم را براي واردات صادر كرده‌اند و يا اين‌كه اساسا موضوع چيز ديگري است و به صورت آلودگي مطرح مي‌شود كه لازم است صراحتا اصل موضوع را به مردم اطلاع دهند.

وي يادآور شد: اگر كسي بخواهد صد تن برنج وارد كند به غير از وزارت جهاد كشاورزي كه از باب كيفيت غذايي آن را آزمايش مي‌كند سازمان انرژي اتمي و موسسه‌ي استاندارد نيز آن را آزمايش مي‌كنند و واردكنندگان بابت آن درصدي را به غير از گمرك و سود بازرگاني پرداخت مي‌كنند.

انصاري در پايان عنوان كرد: اگر اين مراحل براي برنج وارداتي طي نشده باشد ممكن است واردكنندگان افراد متصل به جاهاي خاصي باشند كه بدون طي مراحل مجوز دريافت كرده‌اند و يا اينكه اين مجوزها به درستي داده شده و تخلفي انجام نشده ولي در بررسي تخلف كرده‌اند و يا اينكه حرفي كه مي‌زنند دليل ديگري دارد كه بايد آن را به روشني بيان كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha