• جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8805-07327
  • خبرنگار : 71251

مدير كل فرودگاه امام(ره): رسانه‌ها مردم را از سفرهاي هوايي نترسانند مواد اسيدي در هواپيماي توپولوف كاسپين نبود موضوع سوانح هوايي را بيش از حد بزرگ كرده‌ايم

مدير كل فرودگاه امام(ره):
رسانه‌ها مردم را از سفرهاي هوايي نترسانند
مواد اسيدي در هواپيماي توپولوف كاسپين نبود
موضوع سوانح هوايي را بيش از حد بزرگ كرده‌ايم

مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با تاكيد بر اين كه سفرهاي بين‌المللي به دليل اشاعه آنفولانزاي خوكي كاهش يافته است نه سوانح هوايي، تصريح كرد: موضوع سوانح هوايي را بيش از حد بزرگ كرده‌ايم و اين بحث طي چند روز اخير به سخره گرفته شد در حالي كه صنعت حمل و نقل هواپيمايي چيزي براي مخفي كردن از مردم ندارد و پروازهاي ما استانداردهاي ايمني جهاني برخوردارند و نبايد با سقوط يك هواپيما همه تلاش بخش زير سوال رود و مردم را از سفرهاي هوايي ترساند.

رضا قديمي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره كاهش تقاضاي سفرهاي هوايي در پي سوانح هوايي اخير، گفت: كاهش سفرهاي خارجي هيچ ارتباطي به سوانح ندارد در تمام جهان اين سوانح هوايي رخ مي‌دهد. سفرهاي بين‌المللي در همه كشورها به دليل اشاعه آنفولانزاي خوكي كاهش يافته و سوانح بخشي از صنعت است.

وي با بيان اين كه در حال حاضر روزانه بالاي 100 پرواز در فرودگاه‌ امام (ره) انجام مي‌شود، افزود: تعداد پروازها افزايش و تعداد مسافران كاهش يافته است بدين معنا كه قبلا هر پرواز با بيش از 90 درصد ظرفيت صورت مي‌گرفت كه الان به 70 درصد رسيده است؛ بحران اقتصادي صنعت توريسم را با ركود مواجه كرده و بيماري‌هاي واگير دار از جمله آنفولانزاي خوكي نقش به‌سزايي در اين زمينه داشته است.

*سوانح هوايي را بيش از حد بزرگ كرده‌ايم*

قديمي درباره مغشوش شدن افكار عمومي از ايمني پروازها در پي بروز دو سانحه هوايي در كمتر از 10 روز، تصريح كرد: بيش از حد موضوع سوانح را بزرگ كرده‌ايم؛ هر چند اين سوانح و كشته شدن مردم تاسف‌بار است اما طي سال‌هاي گذشته نيز اين حوادث وجود داشته و حتي ظرف يكسال بيش از 800 نفر را از دست داده‌ايم؛ نه تنها ايران بلكه در همه جاي جهان اين حوادث رخ مي‌دهد.

مديركل فرودگاه بين‌المللي امام (ره) درباره افزايش بروز نقايص فني در پروازها و فرودهاي اضطراري يا احتياطي طي چند روز اخير، گفت: فرود اضطراري و بروز نقص فني مختص اين ايام نيست بلكه در طول سال بوده اما در اين ايام متاسفانه رسانه‌يي شد؛ فرود اضطراري بخشي از حمل و نقل هوايي است كه رسانه‌يي شدن آن باعث ايجاد رعب و وحشت در بين مردم مي‌شود در حالي كه در هيچ جاي دنيا اين موضوع‌ها را رسانه‌يي نمي‌كنند.

وي تصريح كرد: صنعت حمل و نقل هوايي حداقل 50 سال در كشور قدمت دارد و تابع استانداردهايي است كه هميشه رعايت مي‌شود. رعايت موارد احتياطي و فرودهاي احتياطي نسبت به قبل بيش‌تر نشده است. از سوي ديگر در صنعت هوانوردي اولين اشتباه مصادف با آخرين اشتباه است و هيچ ريسكي قابل قبول نيست و در صورت بروز مشكل هواپيما بايد فرود آيد اما اين چند روز مسائل صنعت غيركارشناسي رسانه‌يي شد. شايد اگر كارشناسان و كساني كه دانش آن را داشتند در رسانه‌ها اظهارنظر مي‌كردند اينقدر بازتاب منفي نداشت.

*مواد اسيدي در هواپيماي توپولوف كاسپين وجود نداشت*

قديمي درباره وجود مواد اسيدي در هواپيماي توپولوف كاسپين كه در قزوين سقوط كرد، گفت: من چنين چيزي نشنيده‌ام؛ امكان ندارد مواد اسيدي در هواپيما باشد، حمل و نقل هوايي بار تابع استانداردهايي است و نحوه بارگيري، بسته‌بندي، تخليه و تحويل مواد خطرناك و منفجره در هواپيما بر اساس دستورالعمل انجام مي‌شود و كسي نمي‌تواند اين ضوابط را رعايت نكند.

او تاكيد كرد: نمي‌توان اين موارد را به بروز سانحه ربط داد و سانحه نيز بخشي اجتناب‌ناپذير از صنعت حمل و نقل در همه بخش‌هاست اما اخبار صنعت هوايي در صدر اخبار جامعه است و سوانح آن نيز ظرف كوتاه‌ترين مدت به تمامي دنيا مخابره مي‌شود.

*سوانح هوايي اخير در رسانه‌ها به سخره گرفته شد*

وي با ابراز تاسف از اظهارنظر افرادي كه شناخت كافي از صنعت ندارند، تاكيد كرد: اين موضوع حتي در برنامه‌هاي فكاهي راديو هم به طنز گفته شد و در بخش‌هاي مختلف خبري نيز به سخره گرفته شد. در حاليكه از نظر تجهيزات ايمني فرودگاه‌ امام خميني (ره) دومين در كشور و چهارمين در منطقه خاورميانه است و ميلياردها دلار براي ايجاد تجهيزات كمك ناوبري در فرودگاه‌ها و به روز نگه داشتن آن هزينه‌ شده است.

او ادامه داد: از سوي ديگر صنعت حمل و نقل هواپيمايي چيزي براي مخفي كردن از مردم ندارد و عدم صداقت در اين بخش نيست چراكه همه چيز مشخص است و از فرودگاه امام (ره) به 53 كشور پرواز انجام مي‌شود و 35 شركت بين‌المللي ( 29 شركت خارجي و 10 شركت ايراني) در اين فرودگاه مستقر هستند كه اگر مشكلي باشد پروازشان را قطع مي‌كنند.

مدير كل فرودگاه‌ بين‌المللي امام(ره) تصريح كرد: در هيچ جاي دنيا با سانحه هوايي اينگونه برخورد نمي‌شود و خيلي دردآور است كه در پي بروز يك سانحه تلاش هزاران نفر فعالان اين صنعت، ايمني هوانوردي و اعتماد مردم زيرا سوال رفته در حاليكه در جهان رسانه‌ها كمك مي‌كنند براي آرام كردن فضا و حفظ اعتماد مردم اما در كشور ما در مورد اين سانحه همه چيز به سخره گرفته شد و برخوردها جهت‌دار بود.

*رسانه‌ها مردم را از سفرهاي هوايي نترسانند*

قديمي خطاب به متقاضيان سفرهاي هوايي گفت: همه فعالان صنعت در تلاش هستند كه بالاترين ايمني را تامين كنند كه پروازهاي ما داراي استانداردهاي ايمني جهاني است و با سقوط يك هواپيما نبايد همه تلاش بخش زير سوال برود.

وي با تاكيد بر اينكه نخستين حرف حمل و نقل هوايي ايمني پرواز است، از رسانه‌ها درخواست كرد: بخش‌هاي قوت صنعت را هم مطرح كنند كه عليرغم تحريم‌ها بهترين خدمات ارائه مي‌شود و مردم را از سفرهاي هوايي نترسانند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha