• یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8805-05533

يك منبع آگاه در كنسولگري ايران در جده به ايسنا خبر داد: آزادي 10 تن از زائران ايراني از زندان‌هاي عربستان حدود 20 زائر كماكان در بازداشت هستند

يك منبع آگاه در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در جده‌ با اعلام خبر آزادي 10 تن از زائران ايراني از زندان‌هاي عربستان گفت: از بازداشتي‌هاي عمره امسال حدود 20 تن كماكان در بازداشت به سر مي‌برند.

اين منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بازداشتي‌هاي زوار ايراني در عمره‌ي سال جاري (قمري) كه از اسفندماه آغاز شده است، خاطرنشان كرد: در عمره‌ي امسال 160 تن به جرم داشتن مواد مخدر بازداشت شده‌اند و با تلاشي كه توسط سفارت و كنسولگري جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت و نيز ملاقات‌هايي كه با مقامات‌ عربستان صورت گرفت، روند آزادي از دو سه ماه گذشته آغاز شده كه طي آن با همكاري طرف سعودي بخش عمده آنان آزاد شده‌اند.

به گفته‌ي وي 10 تن به تازگي آزاد شده‌اند ولي كماكان 20 نفر در زندان به سر مي‌برند كه با توجه به بالا بودن آمار بايد اين مساله به دقت مورد توجه قرار گيرد.

اين منبع آگاه در پاسخ به اين پرسش كه آيا كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در جده هشدارهاي لازم را به مقامات كشورمان در خصوص آنفلوآنزاي نوع A (موسوم به آنفلوآنزاي خوكي) داده است يا خير؟ اظهار كرد: با توجه به اين كه از تمام دنيا به عربستان سفر مي‌كنند، ما با توجه به ويژگي‌هاي اين نوع از آنفلوآنزا پيش‌بيني‌هايي را داشته‌ايم و هشدارهاي لازم را به مسوولان وزارت بهداشت و درمان كشورمان ارائه كرده‌ايم.

وي اضافه كرد: اين مساله صد در صد بر عمره‌ي ماه رمضان تاثير مي‌گذارد و با توجه به اين كه كشورهاي عربي در عمره‌ي اين ماه به صورت گسترده شركت مي‌كنند، بايد تمهيداتي براي جلوگيري از شيوع اين بيماري انديشيده‌ شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha