جنرالموتورز پيشنهاد شركت چيني خودروسازي بيجينگ را در مورد خريد برند اوپل رد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت بيجينگ اتوموتيو يكي از سه پيشنهاد دهنده خريد برند اوپل جنرالموتورز محسوب ميشود، با اين وجود برخي رسانهها از رد درخواست شركت چيني براي خريد اوپل از سوي جنرالموتورز خبر دادند.
گفته ميشود طرف چيني حتي قصد بالا بردن ارزش پيشنهاد خود براي خريد اوپل را داشته است، اما جنرالموتورز علاقهاي ندارد كه يك شركت چيني اقدام به تصاحب اوپل كند.
به گزارش بلومبرگ، از سوي ديگر جنرالموتورز اعلام كرده كه شركت چيني از نظر فنآوري توليد و طراحي در حدي نيست كه بتواند صاحب اوپل شود.
* تويوتا و نيسان كاهش توليد دادند
تويوتا و نيسان سطح توليد خود را در ماه ژوئن كاهش دادند.
بزرگترين و سومين خودروساز ژاپن در ماه ژوئن سال جاري به دليل كاهش فروش در منطقه آمريكاي شمالي مجبور به پايين آوردن سطح خود شدند.
براين اساس تويوتا براي يازدهمين ماه پياپي با افت توليد رو به رو شده و توليد اين شركت در ماه ژوئن با 24 درصد افت به 565 هزار و 541 دستگاه رسيد.
نيسان نيز در ماه يادشده 240 هزار و 827 دستگاه خودرو توليد كرده و افت 22 درصدي توليد را تجربه كرد.
به گزارش بلومبرگ، همچنين هوندا نيز در ماه ژوئن با توليد 257 هزار و 852 دستگاه كاهش 20 درصدي توليد را متحمل شد.
تويوتا بزرگترين خودروساز كانادا شد
تويوتا به بزرگترين خودروساز كانادا در شش ماهه نخست سال جاري ميلادي تبديل شد.
در حالي كه دو غول خودروسازي كانادا يعني جنرالموتورز و كرايسلر در شرايط مالي وخيمي بسر ميبرند، بزرگترين خودروساز ژاپن و جهان موفق شد در نيمه نخست سال جاري ميلادي به بزرگترين شركت خودروسازي كانادا تبديل شود.
توليد تويوتا در كانادا در شش ماهه اول سال جاري ميلادي تنها 11 درصد كاهش يافت، اين در حاليست كه توليد كرايسلر در مدت زمان يادشده افت فاحش 62 درصدي را متحمل شد.
توليد جنرالموتورز نيز 59 درصد كاهش يافت و فورد نيز متحمل كاهش 42 درصدي شد.
توليد هوندا نيز در كانادا 38 درصد كاهش يافت.
افت توليد تويوتا در كانادا كمتر از كاهش توليد اين شركت در كشورهاي آمريكا و مكزيك بوده است.
زيان خفيف فولكسواگن در شش ماهه اول 2009
بزرگترين خودروساز اروپا از زيان مالي خفيف خود در شش ماهه اول سال جاري ميلادي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس آمار رسمي انتشار يافته از سوي شركت فولكسواگن، درآمد اين شركت در نيمه نخست سال 2009 ميلادي در مقايسه با مدت مشابه در سال 2008 حدود 5 درصد كاهش يافته است.
فولکسواگن در شش ماهه منتهي به پايان ماه ژوئن امسال توانسته 3.1 ميليون دستگاه خودرو در سراسر جهان بفروشد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش نشان ميدهد، با اين وجود آمار نشان ميدهد كه وضعيت فروش در ماه آخر يعني ژوئن به نسبت بهبود يافته است.
بزرگترين خودروساز آلمان و اروپا كه براي ادغام با رقيب آلماني خود يعني پورشه به توافق رسيده است، قصد دارد تا سال 1018 با پيشي گرفتن از تويوتا موتور به بزرگترين خودروساز جهان تبديل شود.
انتهاي پيام
نظرات