قائم مقام سايپا: مذاكرات با كيا و سيتروئن همچنان ادامه دارد پرايد سال 1389 حداقل استانداردهاي لازم را پاس ميكند
درحال مذاكره با شركت كيا در راستاي توليد چند محصول به صورت CKD از اين شركت هستيم.
محمدرضا روشني مقدم ـ قائم مقام شركت سايپا ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اظهار اين مطلب خاطرنشان كرد: مذاكرات براي چند محصول در رده خودروهاي سواري و SUV ادامه دارد.
وي درباره اينكه آيا راجع به داخليسازي سراتو و اسپورتيج توافق خاصي حاصل شده است؟ گفت: هنوز به توافق قطعي راجع به محصول خاصي نرسيدهايم.
او همچنين درباره مذاكرات با سيتروئن ادامه داد: با اين شركت نيز براي ورود محصول جديد در حال مذاكره هستيم و فعلا بحث روي پلاتفرم C4 و يك پلت فرم جديد در كلاس B يا C است، ولي اگر پيشنهاد خوبي راجع به توليد محصولي ديگر از سوي سيتروئن مطرح شود، ما نيز استقبال ميكنيم.
روشني مقدم در پاسخ به اينكه آيا سايپا قصد دارد در بحث واگنسازي نيز وارد شود؟ گفت: مدتها قبل اين بحث در سايپا مطرح شده بود، ولي بررسيهاي اوليه ما بر توجيه اقتصادي پروژه دلالت نداشت.
وي درباره ادامه توليد پرايد در سايپا نيز گفت: در اين رابطه جلسهاي با رئيس سازمان استاندارد داشتيم و اعلام كرديم كه اين خودرو از ابتداي سال 1389 استانداردهاي اجباري 55 گانه را پاس خواهد كرد؛ لذا توقف توليد مطرح نيست، چرا كه براي بهبود كيفيت آن تلاش ميكنيم.
او درخصوص بهينهسازيهايي كه قرار است روي پرايد انجام شود، گفت: موتور پرايد در حال ارتقاست و اين خودرو استاندارد تصادف را نيز پاس خواهد كرد. بدنه جديد اين خودرو نيز نيمه دوم سال جاري آغاز و از سال آينده به توليد انبوه خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: بدنه جديد به لحاظ ظاهري تفاوت چنداني با بدنه قبلي ندارد، ولي تقويتهاي لازم روي آن انجام شده است. البته موتور پرايد از ابتداي سال آينده استاندارد يورو 3 را پاس خواهد كرد و قابليت ارتقا تا يورو 4 را نيز دارد.
به گزارش ايسنا، چندي پيش نظامالدين برزگري - رييس سازمان استاندارد - اعلام كرده بود در صورتي كه سايپا تا سال 1389 موفق به پاس كردن تمام استانداردهاي مربوط به پرايد نشود، خط توليد اين خودرو مهر و موم خواهد شد.
به گفته وي، پرايد تاكنون تست تصادف كه از جمله استانداردهاي مهم و در ارتباط با جان سرنشينان است را پاس نكرده است.
اين در حالي است كه پيش از آن، سليماني - قائم مقام ايران خودرو - كه به تازگي از سايپا به اين شركت منتقل شده است، گفته بود كه پرايد خودرويي نيست كه به اين زوديها از مدار توليد خارج شود و طبق استانداردهاي ايران، اين خودرو قابليت توليد را دارد.
در همين حال محسن صالحي نيا - مديركل دفتر ماشينسازي نيرو محركه وزارت صنايع و معادن - عنوان كرده بود كه پرايد تاكنون چند استاندارد از جمله تست تصادف را پاس نكرده است كه اگر سايپا بخواهد توليد پرايد را ادامه دهد، حتما بايد استانداردهاي لازم براي اين خودرو را فراهم كند.
از سوي ديگر مديرعامل سايپا نيز در اين باره توضيح داده كه ارتقاي استاندارد پرايد در دستور كار است كه تحت عنوان بهروزآوري پرايد دنبال ميشود.
بذرپاش درباره اينكه اين خودرو چه زماني تست تصادف را پاس خواهد كرد، پاسخي نداده است.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات