• جمعه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8802-06812
  • منبع : نمایندگی فارس

/پنجاه و هشتمين سفر استاني/ وزير اطلاعات: دشمن از ابزارهاي جديد براي تهاجم استفاده مي‌كند فعاليت‌هاي ايجابي در عرصه فرهنگ بايد جدي گرفته شود

/پنجاه و هشتمين سفر استاني/
وزير اطلاعات: 
دشمن از ابزارهاي جديد براي تهاجم استفاده مي‌كند 
فعاليت‌هاي ايجابي در عرصه فرهنگ بايد جدي گرفته شود

وزير اطلاعات گفت: براي مقابله با مجموعه مسائلي كه عليه نظام توسط دشمن برنامه‌ريزي مي‌شود در كنار فعاليت‌هاي سلبي در عرصه فرهنگ، بايد فعاليت‌هاي ايجابي نيز جدي گرفته شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، غلامحسين محسني ‌اژه‌اي عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره فعاليت‌هاي براندازانه دشمنان با استفاده از شبكه‌هاي رايانه‌اي و سايت‌هاي اينترنتي گفت: دشمن هيچ گاه دست از تلاش براي متوقف كردن نظام اسلامي برنمي‌دارد و امروز با رويكردي كاملاً متفاوت، استفاده از ابزار جديد را در دستور كار قرار داده است.

وزير اطلاعات ادامه داد: براي مقابله با چنين اقداماتي همه دستگاه‌ها مي‌توانند و بايد كمك كنند؛‌ بسيج، دستگاه قضايي، دستگاه انتظامي و مردم تفاوتي ندارد.

وي اضافه كرد: ممكن است در مقطعي دشمن در جايي تلاش بيشتري انجام دهد، هر جا كه مردم حضور بيشتري دارند و پشتيباني مردم از نظام بيشتر است، حساسيت دشمن نيز بر آن نقطه بيشتر خواهد بود و اين امر به استان فارس و شهر شيراز نيز اختصاص ندارد.

وي هم‌چنين گفت: آموزش عالي، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و در صدر آن صدا و سيما در جهت اين‌كه جوانان در دام دشمنان نظام كه دائم در تلاش براي ايجاد انحراف هستند، نيفتند، بايد تلاش برنامه‌ريزي شده‌اي انجام دهند.

محسني‌ اژه‌اي در ادامه با اشاره به استقبال پرشور مردم شيراز از رييس‌جمهور و با بيان اين‌كه به دليل ازدحام جمعيت فاصله 15 دقيقه‌اي فرودگاه شهيد دستغيب شيراز تا محل برگزاري سخنراني رييس‌جمهور بيش از دو و نيم ساعت طي شد، گفت: ما به هر استاني كه سفر مي‌كنيم احساس اين است كه مردم بيش از ساير نقاط به استقبال آمده‌اند، اما در سفر بعد مشخص مي‌شود مردم باز هم حضور بيشتري دارند.

وي تصريح كرد: اين استقبال مردم از رييس‌جمهور نشان‌دهنده اعتماد و پشتيباني آنان از دولت و نظام اسلامي است و مسئوليت تمام كساني را كه در دولت و جمهوري اسلامي عهده‌دار مسئوليتي هستند، بيش از پيش سنگين و سنگين‌تر مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، هم‌چنين محسني‌اژه‌اي، در جلسه شوراي اداري شهرستان شيراز که به نمايندگي از رييس‌جمهور در آن حضور داشت، خطاب به مديران دستگاه‌هاي شهرستان شيراز گفت: قدر خدمت به مردم را بايد بدانيد و از اين موهبتي که از آن بهره‌مند شده‌ايد غافل نمانيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به کمبودهايي که شهرستان شيراز با آن مواجه است، افزود: شيراز را هميشه شهري برخوردار دانسته‌اند، در حالي‌که حداقل در برخي زمينه‌ها اين شهر برخوردار نبوده است.

محسني‌ اژه‌اي با اشاره به پيشنهاد مصوبه‌هايي که در جلسه شوراي اداري توسط مسئولان ادارات مطرح شد، اظهار داشت: در چارچوب قوانين و رويه سفرهاي استاني و اختيارات، به صورت اولويت‌بندي شده عمل مي‌کنيم.

وزير اطلاعات هم‌چنين با اشاره به نوع برخورد ايران با آمريکا، اسرائيل و استکبار طي 30 سال گذشته تصريح کرد: امروز لحن صحبت آمريکا با ايران عوض شده و آنها خود را شکست‌خورده مي‌بينند، لذا ما بايد بسيار هوشيار باشيم و از اين تجربه براي آينده استفاده کنيم.

وزير اطلاعات هم‌چنين با اشاره به حادثه حسينيه شهدا که براي عزاداران حسيني اتفاق افتاد و طي آن تعدادي بيگناه به شهادت رسيدند، گفت: عاملان اين حادثه فطرتا قاتل و مجرم نبودند، بلکه بعد از تاثيرپذيري از شبکه‌هاي خارجي مرتکب چنين جرمي شدند.

وي هم‌چنين با اشاره به تعدد کانال‌هاي ماهواره‌اي يادآور شد: بايد مواظب فرزندان نوجوان خود باشيم، زيرا ميليون‌ها سايت و وبلاگ و... راه‌اندازي شده و ممکن است نوجوانان ما تحت تاثير قرار گيرند.

محسني ‌اژه‌اي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري دهم در خردادماه سال جاري گفت: بايد زمينه حضور حداکثري مردم در انتخابات فراهم شود، ضمن اين‌که در اين راستا هر نامزدي که فکر مي‌کند توانايي حضور در صحنه را دارد مي‌تواند بيايد و تبليغ کند.

وزير اطلاعات در ادامه بر به اتمام رسيدن مصوبات دور اول سفر هيات دولت به فارس تاکيد و اظهاركرد: اگر چه بخش قابل توجهي از پروژه‌هاي سفر هيات دولت به فارس اجرا شده اما لازم است درصد باقي‌مانده نيز عملياتي شود.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد با تصويب مصوبات و طرح‌هاي دور دوم سفر هيات دولت به فارس بخشي از عقب‌ماندگي‌هاي شيراز در برخي بخش‌ها جبران شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha