• دوشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8802-03247

عضو كميسيون فرهنگي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: الـحـاق سـازمـان حـج بـه مـيـراث فـرهـنـگـي بـه صـلاح نـيـسـت

عضو كميسيون فرهنگي مجلس درگفت‌وگوباايسنا:
الـحـاق سـازمـان حـج بـه مـيـراث فـرهـنـگـي بـه صـلاح نـيـسـت

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: با مديريت پرحاشيه‌ سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، الحاق سازمان حج و زيارت به اين سازمان به صلاح نيست.

سيدجلال يحيي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ارزيابي از الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خاطرنشان كرد: بنده با توجه به اين‌كه پيش از دوران نمايندگي در مجلس در مسائل حج فعال بودم و طي پنج سال نمايندگي نيز نسبت به فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اطلاعات لازم را كسب كرده‌ام، به شدت نظرم نسبت به اين ادغام و الحاق منفي است.

نماينده مردم تفت و ميبد در خانه ملت با اشاره به گستردگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: همان زمان هم كه بخش صنايع دستي به اين سازمان ملحق شد ما مخالف آن بوديم و البته پس از آن ديديم كه پيش‌بيني ما درست بود و نتايج مساعدي اين الحاق به بار نياورد.

اين نماينده مجلس با بيان اين‌كه با مديريت پرحاشيه‌اي كه در سازمان ميراث فرهنگي سراغ داريم معلوم نيست كه با الحاق سازمان حج به اين سازمان چه وضعيتي در خصوص حج و زيارت و زوار پيش مي‌آيد.

يحيي‌زاده سازمان ميراث فرهنگي و سازمان حج و زيارت را دو دستگاه ناهمگون و نامتجانس دانست و گفت: اين دو سازمان هم سنخ نيستند و هر يك از اين دو دستگاه به شكل خاصي سياست‌گذاري شده‌اند كه با يكديگر همخواني ندارند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اعتقاد به اين‌كه اصولا اين طرح موفق نخواهد بود، گفت: به ويژه تصميم‌گيري كه در اين زمينه صورت گرفت به شكل خاصي بود كه برخي سوالات را ايجاد مي‌كند، مثلا كميسيون فرهنگي كه كميسيون مرتبط با اين دو دستگاه است از اين قضيه نداشت و وزير ارشاد هم طبق اعلامي كه شد در آن جلسه‌ تصميم‌گيري حضور نداشت.

به اعتقاد يحيي‌زاده، از نظر محتوا و شكلي الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را درست ندانست و گفت: اين كار مثل يك كودتا مي‌ماند و از نظر ما به نتيجه خوبي نخواهد رسيد.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين‌كه عموم اعضاي اين كميسيون نسبت به اين موضوع نظر منفي داشتند، خاطرنشان كرد: البته از آنجا كه نسبت به اصل اين موضوع و ابعاد و علل آن اطلاعات كافي وجود ندارد؛ كارگروه گردشگري كميسيون مسئول بررسي اين موضوع شده است، و در جلسه‌ي آينده كميسيون فرهنگي قطعا اين كميته اطلاعات لازم را در اختيار نمايندگان قرار خواهد داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha