• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8710-15808

/دومين همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها/ نماينده بانك توسعه اسلامي: طمع آمريكايي‌ها ريشه اصلي بحران مالي جهاني است

در سيستم‌هاي مالي اسلامي توازن بسيار زيادي بين معاملات مالي و اقتصادي وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايسنا طارق الله خان ـ نماينده بانك و بيمه توسعه اسلامي ـ‌ امروز در دومين همايش بحران مالي جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها با بيان اينكه بحران مالي‌ ـ جهاني بسيار بي‌سابقه بوده است گفت: در طي اين بحران سه تريليون دلار آمريكا از بين رفته و 28 تريليون در بازارهاي مالي و حدود 35 تا 40 درصد كل توليد ناخالص جهان در طي بحران مالي جهاني كاهش پيدا كرده است.

وي ادامه داد: مهم‌ترين ريشه‌هاي اصلي بحران مالي حرص و آز است و مساله قمار بازي، ربا و نبود بينش لازم اين مساله را تشديد كرده است.

نماينده بانك توسعه اسلامي با بيان اينكه خانوارهاي آمريكايي به دنبال بحران مالي 165 درصد درآمدهايشان را به بانك‌هاي امريكايي بدهكار شدند عنوان كرد: سيستم حرص و آز مسئولان امريكايي تمام زندگي‌ مردم را تحت الشعاع قرار داد و اگر آنها سيستم حرص و آز را تبديل به اصول اسلامي مي‌كردند شرايط خيلي عوض مي‌شد.

به گفته وي سيستم‌هاي مالي اسلامي در معاملات و كارهايشان بسيار پايدار هستند و تعامل و نظارت بسيار شفاف و از يك چارچوب قانوني درست استفاده مي‌كنند و اگر ضرري در مواقع بحران بوجود آيد توسط ساير كشورها تاليف مي‌شود.

نماينده بانك توسعه اسلامي با اشاره به اينكه در حال حاضر علاقه‌ بسيار زيادي براي توسعه سيستم مالي ايجاد شده است عنوان كرد: در بانك توسعه اسلامي جلسه‌اي را در اين زمينه داشته‌ايم و در اين راستا پيشنهادهاي زيادي مطرح شده است تا اصلاح سيستم مالي جهاني براساس سيستم مالي اسلامي بوجود بيايد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha