• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۸۷ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8707-06895
  • منبع : نمایندگی فارس

استاندار فارس: وقت قابل توجهي از مديريت استان صرف حل و فصل مسائل شيراز مي‌شود

استاندار فارس:
وقت قابل توجهي از مديريت استان صرف حل و فصل مسائل شيراز مي‌شود

عمليات اجرايي سه تقاطع غيرهمسطح با كمربندي شيراز با حضور آيت‌الله حائري شيرازي، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، مهندس سيدمحمدرضا رضازاده استاندار فارس و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه فارس، استاندار فارس در مراسمي كه به همين مناسبت برگزار شد، احداث سه تقاطع غيرهمسطح با كمربندي شهر شيراز در بلوارهاي عدالت، وحدت و خليج فارس را از جلمه پروژه‌هاي مهم و اساسي كه در سفر مقام معظم رهبري به استان فارس تأمين اعتبار شد عنوان و تصريح كرد: امروز مي‌توانيم به خود بباليم، با وجودي كه بيش از چند ماه از سفر مقام معظم رهبري به استان نمي‌گذرد پروژه‌هايي كه در سفر ايشان به تصويب رسيد عملياتي شده و فعاليت اجرايي آنها آغاز شده است.

مهندس رضازاده با بيان اين كه مطالعات و طراحي اين سه پروژه قبل از سفر مقام معظم رهبري با تلاش مجموعه وزارت و اداره كل راه و ترابري انجام شده بود و در سفر معظم له از سوي استانداري پيشنهاد شد گفت : آزادسازي مسير كمربندي محور شمال شرقي شيراز نيز از جمله بركات ديگر سفر مقام معظم رهبري به استان بود كه با آزادسازي اراضي مسير از جمله ميدان تير ارتش كه با تأكيد معظم له انجام گرفت و بخشي از اراضي مربوط به سازمان حفاظت محيط زيست امروز عمليات اجرايي اين مسير نيز آغاز شد.

وي احداث زيرگذر ميدان احمدي را از ديگر پروژه‌هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري براي شهر شيراز عنوان كرد و افزود: در اين سفر براي كمك به اجراي اين پروژه مبلغ 40 ميليارد ريال تعيين شد كه 20 ميليارد ريال آن از محل پروژه‌هاي سفر و 20 ميليارد ريال نيز از اعتبارات سازمان اوقاف و امور خيريه كشور پيش‌بيني شد و اميدواريم با ورود جدي‌تر شهرداري به اين فعاليت عمليات اجرايي پروژه به زودي آغاز شود.

نماينده عالي دولت يادآور شد: برخي پروژه‌ها داراي تأثيراتي فراتر از اعتباراتي كه براي آنها اختصاص داده مي‌شود هستند كه از آن جمله طرح گسترش حافظيه است كه چند مجموعه از جمله دروازه قرآن، حافظيه، باغ جهان‌نما و كتابخانه ملي را به همديگر متصل مي‌كند.

مهندس رضازاده با اشاره به اين موضوع كه طي دو سال گذشته 35 ميليارد ريال از اعتبارات استاني براي اين كتابخانه هزينه شده با پيگيري‌هاي به عمل آمده مبلغ 50 ميليارد ريال نيز در سفر مقام معظم رهبري براي اين محل تصويب شد كه امسال 20 ميليارد ريال آن در اختيار قرار خواهد گرفت و از سوي سازمان ميراث فرهنگي نيز مبلغ 57 ميليارد ريال در جهت طراحي باغ مشاهير ضلع شمالي- حافظيه ديده شده اختصاص داده شد كه تا به حال حدود 35 ميليارد آن پرداخت شده است.

وي اظهار كرد: انتظار داريم اين گونه پروژه‌هاي مهم و اساسي از سوي شوراي اسلامي شهر و شهرداري شيراز نيز به عنوان طرح‌هاي داراي اولويت ديده شود و شوراي شهر و شهرداري هم در تكميل اين مجموعه سهمي به عهده بگيرند.

استاندار فارس احداث ورزشگاه المپيك در شيراز را از جمله پروژه‌هاي مهمي كه مورد پيگيري مستمر مديريت استان قرار گرفته است، عنوان كرد و يادآور شد: برپا شدن اين ورزشگاه موجب خواهد شد بعضي مسابقات بين‌المللي در شهر شيراز برگزار شود كه اين موضوع موجب رونق گردشگري و اقتصاد و ساير زمينه‌ها خواهد شد و تلاش مجموعه مديريتي استان نيز در اين رابطه منجر به اختصاص 120 ميليارد ريال اعتبار در سال جاري به اين پروژه شده است.

مهندس رضازاده گفت: آيا اختصاص اعتبار150 ميليارد ريالي براي طرح توسعه حافظيه و اجراي تقاطع‌هاي غيرهمسطح در كمربندي، ايستگاه راه‌آهن شيراز، اجراي كتابخانه مركزي، طرح زيرگذرميدان احمدي، ورزشگاه بزرگ المپيك، قرار دادن طرح احداث سد تنگ سرخ در رديف طرح‌هاي مطالعاتي وزارت نيرو كه با مشكلات زيادي همراه بود كارهايي اساسي براي شيراز است يا نه؟ و آيا مي‌توان اين فعاليت‌ها را ناديده گرفت.

وي تأكيد كرد: چرا نقش بعضي نقش منفي باشد، آيا بهتر نيست مجموعه مسؤولين همه با هم تعامل داشته باشيم تا كارهاي اساسي كه مي‌تواند سرنوشت شيراز را دگرگون كند و مي‌تواند اين شهر را در شأن پايتخت فرهنگي بسازد به نتيجه و سامان برسد.

استاندار فارس اظهار كرد: وقت قابل توجهي از مديريت استان صرف حل و فصل مسايل شهري شيراز مي‌شود.

وي به پرونده فرد متخلفي كه مداركي را جعل كرده بود اشاره و اظهار كرد: اگر ايستادگي استانداري و پيگيري‌هايي را كه در ملاقات با وزراي دادگستري و مسكن و شهرسازي و دفتر بازرسي مقام معظم رهبري داشتيم نبود، چه بسا شهرداري مجبور مي‌شد در همان ابتداي كار به بعضي آراي صادره تمكين كند.

مهندس رضازاده تأكيد كرد: همواره وقت و توان قابل توجهي از مسؤولين استاني نسبت به مسايل شهر شيراز از زمان استقرار مديريت جديد در استان معطوف بوده كه نتايج آن نيز ملموس است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha