• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۸۷ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8707-06407

مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران: *از بزرگترين توليدكنندگان ال.ان.جي جهان خواهيم بود *براي حمل 51 ميليون تن ال.ان.جي برنامه‌ريزي شده است

براي حمل 51 ميليون تن ال.ان.جي برنامه‌ريزي شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سوري ـ مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران در دومين همايش بين‌المللي صادرات گاز ايران با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال حاضر يكي از منابع كليدي حمل و نقل گاز در جهان حمل و نقل دريايي ال. ان. جي است.

وي افزود: تا پايان سال 2009 قرار است ظرفيت‌هاي جديدي در توليد ال. ان. جي در جهان به وجود آيد به طوري كه در قطر قرار است تا پايان سال 2008 ميلادي يك واحد با ظرفيت 8/7 ميليون تن در سال وارد مدار توليد شود. همچنين در شمال شرق استراليا واحدي با ظرفيت 6/3 ميليون تن تا پايان سال 2008 عملياتي مي‌شود. در كشور تانگو واحدي با 2/4 ميليون تن در اوايل سال 2009، در يمن واحدي با ظرفيت 8/6 ميليون تن تا اوايل سال 2009، در قطر واحدي با ظرفيت 6/15 ميليون تن در سال 2009، در روسيه واحدي با ظرفيت 6/9 ميليون تن در سال 2009 و در قطر واحد ديگري با ظرفيت 8/7 ميليون تن در سه ماهه سوم سال 2009 وارد مدار توليد خواهد شد.

سوري ظرفيت توليد ال. ان. جي جهان تا سال 2020 را 562 ميليون تن اعلام و خاطرنشان كرد: در شرايطي ايران به سوي توليد ال. ان. جي رفته كه 16 درصد ذخاير گازي جهان را دارد و 5/5 درصد گاز جهان را توليد مي‌كند.

سوري با اشاره به اينكه در مجموع برنامه‌ريزي شده در پارس جنوبي 41 ميليون تن ال.ان.جي توليد شود، يادآوري كرد: براي هر يك ميليون تن به يك كشتي 150 هزار متر مكعبي نياز داريم. همچنين قرار است در مجموع در پارس شمالي، گلشن، فردوسي و سلخ 42 ميليون تن ال.ان.جي توليد شود كه به اين ترتيب در مجموع براي 83 ميليون تن ال.ان.جي به 83 كشتي نياز داريم.

به گفته‌ي او با توجه به اينكه قطر برنامه‌ريزي كرده به توليد سالانه 78 تا 80 ميليون تن ال. ان. جي پردازد بنابراين ايران و قطر بزرگترين توليدكنندگان ال.ان.جي در جهان خواهند بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha