• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۸۷ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8707-04266

نماينده نيشابور درگفت‌وگوباايسنا: هيأت امناي مسجد گلشن از سازمان ميراث فرهنگي مجوز گرفت شكايت سازمان پس گرفته شد و با توافقات مشترك كار را جلو مي‌بريم

نماينده نيشابور درگفت‌وگوباايسنا:
هيأت امناي مسجد گلشن از سازمان ميراث فرهنگي مجوز گرفت
شكايت سازمان پس گرفته شد و با توافقات مشترك كار را جلو مي‌بريم

نماينده‌ي مردم نيشابور در مجلس با اشاره به موضوع تخريب مسجد مدرسه‌ي گلشن در اين شهرستان بيان كرد: هيأت امناي مسجد گلشن به اين نتيجه رسيده‌ بودند كه اتاق‌هاي آن قابل استفاده نبوده و درحال ريزش است، بنابراين تصميم به تخريب و بازسازي بخشي از آن گرفت.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه در سال‌هاي اخير اين حوزه جزو آثار ملي و فرهنگي ثبت‌شده بود، گفت: پس از اطلاع از اين موضوع هيأت امنا اقدام به اخذ مجوز از سازمان ميراث فرهنگي كرد و در مركز با رياست سازمان و قائم‌مقام وي و در استان با رياست كل استان خراسان رضوي و شهرستان نيشابور جلسات مشتركي برگزار كردند و به اين جمع‌بندي رسيدند كه دو ايوان از اين مسجد كه داراي سبقه‌ي فرهنگي است، باقي بماند؛ اما حجره‌هاي غربي و شرقي آن كه جنبه‌ي تاريخي و فرهنگي ندارند، تخريب و بازسازي شوند.

نماينده‌ي مردم نيشابور در مجلس ادامه داد: به‌دنبال اين جلسات توافق شد كه طبقه‌ي اول و دوم دو طرف اين مسجد برداشته شود كه صورت‌جلسه و امضاهاي دو طرف در اين جلسات موجود است.

اين عضو هيأت امناي مسجد گلشن با اشاره به اين‌كه هيأت امنا براساس همين توافق، اقداماتي را انجام داد، گفت: متأسفانه برخي رسانه‌هاي محلي به قضيه دامن زده و سر و صدا ايجاد كرده‌اند. درحالي‌كه مسأله خارج از قائله و روال متعارف نبود، بلكه با هماهنگي‌هاي كلي، هيأت امنا اين كار را انجام مي‌داد.

سبحاني‌نيا توضيح داد: در حين تخريب به يكي از ايوان‌ها آسيب رسيده بود كه به‌خاطر اين كار متوقف شد و پس از آن طرح شكايت دعوا ازسوي سازمان انجام گرفت و در نهايت پس از جلسات و نشست‌هاي مشترك بين هيأت امنا و مسؤولان سازمان مشخص شد كه قصد و سوء‌نيتي در كار نبوده، بلكه هدف در چارچوب توافقات اوليه بوده است.

وي هم‌چنين به توافقات اخير هيأت امناي مسجد گلشن با مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و معاونت اماكن اين سازمان اشاره كرد و گفت: طبق اين توافق بازسازي دو ايوان كه جنبه‌ي تاريخي و فرهنگي دارد، برعهده‌ي سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت و قرار شد، براساس نقشه‌اي كه توسط مشاوران مورد قبول سازمان و هيأت امنا طراحي شده است، كار ادامه پيدا كند و نماي قديمي حوزه‌ي علميه حفظ شود؛ اما در قسمت زيرين به ميزاني كه مورد نياز حوزه‌ي علميه است، گودبرداري و بهره‌برداري انجام گيرد.

سبحاني‌نيا اعلام كرد: طي توافقات دو طرف، زمينه‌ي اجراي كار فراهم شده است كه با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي اين كار را دنبال خواهيم كرد.

اين عضو هيأت امناي مسجد گلشن با تأكيد بر اين‌كه اين كار با هدف و نيت خاصي و مسأله‌ي شخصي نبوده است، بيان كرد: شكايت سازمان نيز پس گرفته و بنا شد با توافقات مشترك كار را جلو ببريم.

اين نماينده‌ي مجلس در پايان تأكيد كرد: متأسفانه برخي رسانه‌هاي محلي به‌دنبال به جنجال كشيده شدن موضوع تخريب مسجد مدرسه‌ي گلشن بودند؛ اما به لطف خدا اين كار با توافقات صورت‌گرفته بين سازمان و هيأت امنا به‌نحو احسن دنبال مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در اين‌باره سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان خراسان رضوي در مطلبي كه پس از تخريب مسجد مدرسه‌ي گلشن در تاريخ 31 فروردين‌ماه 1387 منتشر كرد، درباره‌ي روند اين اتفاق توضيح‌هايي را داد كه در بخشي از آمده بود: «در تاريخ 5/1/1387 و 8/1/1387 و هم‌زمان با ايام تعطيلات نوروزي، متأسفانه شبانه كليه حجرات طبقه‌ي هم‌كف ضلع شرقي و غربي مدرسه تخريب شدند كه بلافاصله با حضور يگان حفاظت سازمان در محل به‌طور فوري از ادامه‌ي كار جلوگيري و خاطي از محوطه‌ي مدرسه به بيرون هدايت شد. ضمن اين‌كه نيروهاي يگان حفاظت سازمان نيز ازسوي خاطيان مورد تهديد قرار مي‌گيرند كه موضوع توسط يگان حفاظت شهرستان به سازمان استان منعكس مي‌شود و با توجه به اين‌كه متأسفانه دوباره در تاريخ جمعه 23/1/87 شبانه با استمرار عمليات غيرقانوني و خودسرانه توسط متخلف و متخلفان قسمتي از ايوان جنوبي نيز تخريب شد و فرو ريخت كه بلافاصله اين سازمان با عنوان دادستان عمومي و انقلاب نيشابور خواهان پيگرد قانوني و مجازات متخلفان شد.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha