• جمعه / ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8706-16292.74844
  • منبع : نمایندگی یزد

يحيي‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا: طرح الحاق سازمان ميراث فرهنگي به وزارت فرهنگ و ارشاد جفا به كشور است

يحيي‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا:
طرح الحاق سازمان ميراث فرهنگي به وزارت فرهنگ و ارشاد جفا به كشور است

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي با اعلام مخالفت با الحاق سازمان ميراث فرهنگي به وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي، گفت: چنين تغيير ساختاري براي ميراث فرهنگي جفا نمودن به كشور است.

حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد، با بيان اين مطلب،اظهار داشت: اصولا كساني كه به دنبال چنين ادغام و جدا كردني هستند ،دليل اصلي آنها نظارت پذيرتر نمودن ميراث فرهنگي است.

وي افزود: ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري يك سازمان عريضي است كه بودجه فراواني در اختيار و مسئوليت زيادي نيز به عهده دارد.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت:‌ ميراث فرهنگي از بسياري از وزارتخانه‌ها اهميت بيشتري دارد و گسترده‌تر است در عين حال چون وزارتخانه نيست، بسياري از نظرات‌ها بر آن ميسر نيست.

وي ادامه داد: ‌از اين رو طراحان درصدد آمدند با الحاق اين سازمان به وزارت ارشاد راه نظارت دقيق‌تر و عميق‌تر و گسترده‌تر بر اين دستگاه را براي خود فراهم سازند.

وي بيان كرد: به اعتقاد من در ارتباط با يك معاونت رياست جمهوري نيز راه نظارت محدود نيست و در همان مقداري كه تاكنون اين راه به روي مجلس گشوده است مجلس استفاده نكرده است.

وي افزود: از سوي ديگر وقتي ما به وزارتخانه‌ها دقت مي‌كنيم با وجودي كه همه راه‌هاي نظارتي باز بوده است، اما در بسياري از موارد مشكلات بعضي از وزارتخانه‌ها از غير آن است.

يحيي زاده ادامه داد: در اين حساب بعيد است طراحان به هدف خود برسند و بدين جهت با توجه به اين‌كه جايگاه اين دستگاه در توسعه در برنامه پنج ساله، چشم‌انداز 20 ساله جايگاه رفيع‌تر و شايسته‌تر است به نظر من چنين تغيير ساختاري براي اين سازمان جفا نمودن به كشور است.

رئيس مجمع نمايندگان استان يزد در پايان اظهار داشت: چنين طرحي مخالفت با رحيم‌مشايي به خاطر بعضي از موضع‌گيرهاي اشتباهش است كه البته من هم با آن مواضع به شدت مخالف هستم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha