• دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8706-12790

مدير کل نظارت کلان و ارزيابي عمليات شرکت زيرساخت: حجم قطعي فيبر نوري كشور در چهار استان افزايش يافته است

مدير کل نظارت کلان و ارزيابي عمليات شرکت زيرساخت: 
حجم قطعي فيبر نوري كشور در چهار استان افزايش يافته است

مدير کل نظارت کلان وارزيابي عمليات شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: در كميته‌ي بررسي قطعي‌هاي شركت از استان‌هايي كه قطعي زياد دارند دعوت مي‌كنيم تا راه‌هاي كاهش قطعي را ارايه ‌دهيم كه اين كار براي چهار استان خوزستان، هرمزگان، گلستان و بوشهر كه در چهار ماه سال جاري بيش از 50 درصد قطعي شبكه‌ي زيرساخت را به خود اختصاص دادند انجام مي‌شود.

محمدرضا وزيري در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه در چهار ماه سال جاري كل قطعي‌ها در بخش فيبر نوري 28 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 86 كاهش داشته است گفت: حجم كل قطعي‌هاي شبكه در اين مدت 20 درصد كاهش يافته كه كاهش اين ميزان عمدتا به خاطر كاهش قطعي در فيبر نوري است.

وي تصريح كرد: استان‌هاي يزد، لرستان، گيلان، قم، خراسان شمالي، زنجان، خراسان جنوبي و همدان در چهار ماه سال جاري قطعي نداشتند و در استان‌هاي فارس، مازندران، سيستان و بلوچستان، كرمان، كردستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، مركزي قزوين و تهران به ترتيب از 74 درصد تا 20 درصد كاهش قطعي داشتيم.

به گفته‌ي وزيري حجم قطعي‌ها به خاطر عمليات توسعه‌يي در استان‌هاي خوزستان، هرمزگان، گلستان و بوشهر در چند ماه اخير افزايش داشته و از سويي چون عمده خدمات عمراني در استان‌ها در ابتداي سال انجام مي‌شود، طبيعتا قطعي‌ها در اين استان‌ها در چهار ماه اول سال رخ خواهد داد.

مديرکل نظارت کلان وارزيابي عمليات شرکت ارتباطات زيرساخت با تاكيد بر اين كه 90 تا 95 درصد از ارتباطات ما از طريق فيبر نوري است گفت: حدود 72 تا 75 درصد قطعي‌هاي ما به آسيب رسيدن به فيبر مربوط است و 22 تا 25 درصد مربوط به تجهيزات خودمان و مابقي نيز به روش‌هاي ارتباطي ديگر مثل برق ربط دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha