• جمعه / ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-06042

دبير انجمن مهندسي دريايي ايران: ايدرو به رقيب بخش خصوصي در صنعت كشتي‌سازي تبديل شده است سازمان خصوصي‌سازي مخالف دو تكه شدن اروندان براي واگذاري است

دبير انجمن مهندسي دريايي ايران:
ايدرو به رقيب بخش خصوصي در صنعت كشتي‌سازي تبديل شده است
سازمان خصوصي‌سازي مخالف دو تكه شدن اروندان براي واگذاري است
سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) به عنوان رقيب بخش خصوصي در صنعت كشتي‌سازي فعاليت مي‌كند. حسن‌رضا صفري - دبير انجمن مهندسي دريايي ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين ادعا اظهار كرد: ايدرو به جاي واگذاري اصولي شركت‌هاي كشتي‌سازي به بخش خصوصي، عملا با بخش خصوصي رقابت كرده و موانع زيادي را پيش روي اين بخش قرار داده است. وي افزود: به عنوان مثال مشتري مناسب براي خريد شركت كشتي‌سازي اروندان وجود دارد، اما ايدرو در جهت حفظ منافع خود، كارخانه شماره يك اروندان را از كارخانه شماره دو آن جدا كرده و قصد فروش جداگانه اين دو كارخانه را دارد. اين در حاليست كه واحد شماره يك زيان‌ده بوده و مزيتي ندارد و به همين دليل كسي مايل به خريد آن نيست. در چنين شرايطي بايد هر دو واحد به صورت يكجا فروخته شوند. او تاكيد كرد: سازمان خصوصي‌سازي نيز مخالفت خود را با موضوع جداسازي كارخانه‌هاي شركت كشتي‌سازي اروندان از يكديگر اعلام كرده است. صفري در ادامه اظهاراتش عنوان كرد: عده‌اي در ايدرو خود را مالك شركت‌هاي كشتي‌سازي دانسته و حاضر نيستند به هيچ‌وجه از منافع خود دست بردارند و در مقابل بخش خصوصي نيز مقاومت مي‌كنند. دبير انجمن مهندسي دريايي ايران با بيان اين‌كه بخش خصوصي تاكنون توان مديريتي خود را در حوزه صنايع دريايي نشان داده است، اضافه كرد: در حال حاضر چندين شركت كشتي‌سازي متعلق به خصوصي در شهرهاي خرمشهر، بندرعباس و بوشهر در حال فعاليت هستند. اين فعال صنعتي خاطرنشان كرد: متاسفانه هنوز موضوع فروش كاتاماران‌هاي شركت كشتي‌سازي اروندان حل نشده و اين كشتي‌ها عملا پس از گذشت سال‌ها بدون استفاده باقي مانده‌اند. وي درباره كشتي ايران-اراك نيز توضيح داد: تست و راه‌اندازي موتور اين كشتي مشمول گارانتي بوده و اگر نماينده سازنده موتور اين كشتي در هنگام تست و راه‌اندازي آن حضور نداشته باشد، عملا شرايط گارانتي نيز از بين خواهد رفت. او با اين ادعا كه ايدرو دغدغه توسعه و گسترش صنايع دريايي را در كشور ندارد، اظهار كرد: امسال شركت اروندان يك دستگاه ناوچه آلومينيومي را توليد كرده و دو دستگاه ديگر را نيز در دست ساخت دارد. وي با بيان اين‌كه در سال جاري هزينه‌هاي توليد در صنعت كشتي‌سازي حدود 20 درصد افزايش يافته است، اضافه كرد: در حال حاضر عمده كشتي‌هاي بزرگ مصرف داخل مانند نفتكش وارداتي بوده، اما در بخش كشتي‌هاي بزرگ حدود 20 درصد وارداتي بوده و حدود 80 درصد نيز ساخت داخل است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha